tänket att försöka blya en super shad rap. hur mycket bly ska man ha och ska man såga eller borra. om man gör något av desa metoder i så fall hur långt ska man borra eller såga ner i vobblern och var på vobblern. om man har sönder metaltråden gör det något eller spelar det ingen roll. rita gärna!!! tacksam för alla förslag!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Blya Super Shad Rap
Collapse
X
-
20 gram är idealiskt! Sedan är det en smaksak om man vill borra uppifrån eller underifrån.... Man kan även dela upp det och blya typ 12g framför mitt kroken under och 8g bakom mitt kroken....
Det bästa är att testa själv!
Men det kan även vara bra att veta att en metalltråd går genom hela wobblern.....Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!
Kommentera
-
Är iofs nöjd med SSS som den är men det tycks vara en vanligt förekommande fråga om hur man moddar en. Någon som är något rutinerad kanske vill skapa en tråd med uttömlig info. (artikel) om hur man moddar en SSS (eller annat drag)? Bilder med bra beskrivningar. Tror det är många som vill men inte riktigt törs sätta sågen i en 100 kr-pryl hur som helst.
Man kanske själv skulle testa...
Kommentera
-
Ett tips kan vara att vänta in våren då envisa rykten gör gällande att Rapala tagit fram en egen sjunkande variant.Kanske enklare att utgå ifrån den....
//SDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Stenbocken
Man börjar med att bestämma sig för vad man vill ha ut av sin modifiering. Vill man ha en "vingligare" gång blyar man i ryggen, och om man är ute efter en stabilare gång blyas det i buken istället. Min vårfavorit modifierar man på följande sätt:
Såga upp en kil där ryggen är som högst. Borra ur innanmätet och passa er för den genomgående ståltråden, även om den tål en del stryk av en träborr.
Byt till de krokar ni trivs bäst med, blya efter de egenskaper ni vill att den ska ha (Slowsink, fastsink, sväv etc.). Kolla av genom att tejpa på locket och en tafs på wobblern och sjösätt den i handfatet eller badkaret.
När man är nöjd med blyandet låter man wobblern torka ordentligt innan man limmar locket med araldit eller epoxi. För att få ännu vingligare gång kan man kapa skeden i vinkeln.
Vill man ha stabilare gång som även tål trolling i högre farter kan man borra rakt in i bringan på wobblern och blya där istället.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 856 visningar
1 gilla