Har jag köpt fel spö/rulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har jag köpt fel spö/rulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har jag köpt fel spö/rulle?

Köpte ett spö och en rulle häromdagen då jag vill börja fiska lite smått (amatör).
    Efter att tittat runt här på forumet folk som rekomenderar spön osv rekomenderar kastvikter på 150g.

jag länkar till de saker jag köpt så får vi se om jag får kasta skiten å köpa nytt.

rullen: http://regalmarin.shopsystem.nu/prod...ct=5991&page=1
    spöt: http://regalmarin.shopsystem.nu/prod...ct=5364&page=1

Jag fiskar ute i nyköpings skärgård och lite i småsjöar runt sthlm.
    så jag antar att det är: abborre, gädda och gös jag fiskar. Funkar dom sakerna jag köpt?

köpte även 2 wobblers: swimwizz och bomber 16A kastvikt 33g
    Mess with the best! Die like the rest

De där prylarna kommer att funka bra för ditt fiske! Ös på bara!
    Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Ursprungligen postat av grindpalm Visa inlägg
      De där prylarna kommer att funka bra för ditt fiske! Ös på bara!
      Tackar för svar. fick en liten klump i bröstet när jag läste andra trådar på forumet =)
      ska även tillägga att spöt och rullen känns fantastisk för mig som är ny på fiske

Kommentera

Att välja fiskeutrustning och då särskilt om man är ny är inte det enklaste (gäller även erfarna) utbudet är så otroligt stort,man får väl börja så smått och se vilken typ av fiske som int. mej först och för helt vanligt sådant är din grejer bra nog tro inget annat. När man sen får lite mer bredd på fisket kan man börja titta på lite special men ta det lungt,lär dej grunderna förs,t om man skaffar för mycket grejer får man till slut ångest över vilka prylar man ska ha med sig när man ska ut och fiska,och som regel även en arg fru som gärna jagar en med brödkavel pga för dyra inköp. Jag tror att många som fiskar faller för den reklam som utlovar guld och gröna skogar bara man har det senaste och lättaste och visst jag förnekar inte att det är underbart att ha dessa grejer som kastmaskiner men många kan inte utnyttja det till fullo pga av för dålig grundkunskap men man gillar ju grejer eller?

Jag skulle vilja önska dej välkommen som fiskare och hoppas att du ska få många rofyllda stunder tillsammans med ditt nya spö och rulle.

//rolf

Kommentera

försök att hitta begagnade spön och rullar som oftast e billigare, även att köpa ett bra set kan man käna på

Kommentera

Det där med kastvikter upp till 150gr är jerkbait fiske. Då är det annan utrustning du ska ha för det. Det du har köpt nu funkar kanon till ditt fiska,, bara tuta på och skitfiske på dig.
            ABU Fantasista "RED" FSR-903M + ABU Neos 20D
            ABU Fantasista Oren´Ji FSO-922H + ABU Neos 20D
            Berkley Muscle 662MH + ABU 6601 C4
            Berkley SSGC-1303MH + ABU 6601 C4
            Penn Oversea Pro Travel + Penn International 975LD

Fenwick Techna AV 9 #6 + Fenwick Worldclass V2
            Fenwick Techna AV 9 #8 + Fenwick Worldclass V2

Kommentera

Ursprungligen postat av Harmageddon Visa inlägg
              Att välja fiskeutrustning och då särskilt om man är ny är inte det enklaste (gäller även erfarna) utbudet är så otroligt stort,man får väl börja så smått och se vilken typ av fiske som int. mej först och för helt vanligt sådant är din grejer bra nog tro inget annat. När man sen får lite mer bredd på fisket kan man börja titta på lite special men ta det lungt,lär dej grunderna förs,t om man skaffar för mycket grejer får man till slut ångest över vilka prylar man ska ha med sig när man ska ut och fiska,och som regel även en arg fru som gärna jagar en med brödkavel pga för dyra inköp. Jag tror att många som fiskar faller för den reklam som utlovar guld och gröna skogar bara man har det senaste och lättaste och visst jag förnekar inte att det är underbart att ha dessa grejer som kastmaskiner men många kan inte utnyttja det till fullo pga av för dålig grundkunskap men man gillar ju grejer eller?

Jag skulle vilja önska dej välkommen som fiskare och hoppas att du ska få många rofyllda stunder tillsammans med ditt nya spö och rulle.

//rolf
              tackar så mycket. Det är en underbar syssla speciellt när man i vanliga fall tillbringar mycket tid på jobbet och framför datorn. Vad gällande "grejjer" så är jag fanatisk. Jag köper gärna bra grejjer på en gång så slipper jag byta upp mig. vilket i detta fall har resulterat i bra många wobblers och diverse andra drag och verktyg för fisket :P kommer bli kul. ska ut i skärgården ikväll å fiska lite

Kommentera

Ursprungligen postat av Tompa79 Visa inlägg
                Det där med kastvikter upp till 150gr är jerkbait fiske. Då är det annan utrustning du ska ha för det. Det du har köpt nu funkar kanon till ditt fiska,, bara tuta på och skitfiske på dig.
                haha tackar då har vi rett ut det också. Det där avslutet med skitfiske verkar vara vanligt förekommande på detta forum. Liknande quote från teatern kanske kan vara: break a leg?

// LInus

Kommentera

Japp...man vill ju inte "jinxa" någons fiskedag.

Kommentera

Ursprungligen postat av KruXen Visa inlägg
                    Köpte ett spö och en rulle häromdagen då jag vill börja fiska lite smått (amatör).
                    Efter att tittat runt här på forumet folk som rekomenderar spön osv rekomenderar kastvikter på 150g.

jag länkar till de saker jag köpt så får vi se om jag får kasta skiten å köpa nytt.

rullen: http://regalmarin.shopsystem.nu/prod...ct=5991&page=1
                    spöt: http://regalmarin.shopsystem.nu/prod...ct=5364&page=1

Jag fiskar ute i nyköpings skärgård och lite i småsjöar runt sthlm.
                    så jag antar att det är: abborre, gädda och gös jag fiskar. Funkar dom sakerna jag köpt?

köpte även 2 wobblers: swimwizz och bomber 16A kastvikt 33g
                    Det där kommer gå kanon, roligt att du har fiske som intresse! Kör hårt nu.. ett tips är om du vill ha mycket fisk så dra ner till Skania Sjön bara men se till att vårda fisken väl .

/M
                    Mina Placeringar:
                    2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
                    2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 144 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B