Jerkrulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkrulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkrulle?

Hej! Jag funderar på att köpa ett jerkset tills nästa höst kanske, och jag undrar om det finns någon jerk-räv här inne som vet en bra rulle? Den ska helst kosta runt tusingen, för jag ska ju bara pröva på jerkbait. Jag funderar på en rulle typ Amb. C3 5601, duger denna till jerking med beten på 80g- utan att den pajjar?

Sen ett spö? Ska gärna kosta runt 700, vet någon nåt bra? Berkley Ben Cook eller vad det heter, är det bra? Tipsa gärna!

Tack!

Ingen? Please?

Kommentera

nya ambassaderu PGS hyfsat låg och kostar runt tusingen!

Kommentera

juste spö va dt också.....sjöbjörnen har ju ett spö för 500 spänn dt är ganska skönt faktiskt

Kommentera

Jo Sjöbjörnen Jerker har jag funderat på, men jag har en fråga. Säljs detta spö ute i butiker eller är det bara hos Fly Fisherman? Har noll koll...

PGS verkar rätt bra, men typ C3 kanske håller bättre till jerk? Alltså PGs är ju byggt i Duralite6, och och C3 i metall.

Kommentera

Jag skulle satsa på en 6501 C3 pallar det mesta och är lätt servad.Ett riktigt guld spö för ca 700 är LF-Jerk 2.Lägger du på några hundra får du ett premium som är ännu bättre.
            Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
            Orson Welles

Kommentera

lf-jerk 2 är ett väldigt prisvärt spö har 2 st såna har inte hittat några nackdelar med det, tycker att premium inte är lika bra som lf-jerk 2. Rulle är litte svårare ja har en eon nu med den har rassat totalt. Ska köpa tica rullen från kenetic, den är dyr men man för vad man betalar för. Rullen slits väldigt mycket när du jerkar. Den ska hellst ha ett så kallat "jerk greppet", du har bättre kontroll når du fiskar. Fiskar du men lätta beten typ popper så tar rullen inte lika mycket stryk. Känneer ett antal som had en eon men dom funkar inte i dag!! till sist så säger ja så här MAN FÖR VAD MAN BETALAR FÖR, KÖP LF-JERK 2 DU BLIR INTE MISSNÖJD DET KOSTAR CA 800 KR

Kommentera

ja om du vill ha från abu så fins det några nya här http://www.lebaron.ca/pdffiles/fishing/abu_bait.pdf

OBS priserna är fel

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 866 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B