Fiske på koster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske på koster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske på koster

Ska till Koster imorgon för att fiska. Eftersom att jag aldrig förut varit där har jag en del frågor.

Vad bör man satsa på nu års(art)?

Vilka metoder? Utrustning?

Och är det föresten någon idé att satsa på torsk, eller är det i stort sätt omöjligt att få?

Hade tänkt ta med fluggrejer, vet att man kan få makrill på fluga. vilken klass gäller då? och finns det någon annan art man kan få på just fluga nu under sommarn.

Själv gillar jag popper fiske, funkar det där..På vilken art i sådana fall och är det ngt spec att tänka på?

All hjälp är värdefull, åker som sagt imorgon så snabba svar uppskattas även!

Inga västkustfiskare ser jag. Ingen som prövat flugfiske efter maktill och näbbgädda då? Ingen?

Kommentera

Nu blir det inget flugfiske ändå. Men var inne och köpte lite små prylar, bland annat en Night Walker(Popper variant). Hur är popperfisket på västkusten? Någon som prövat? Näbbgäddorna kanske gillar den? Eller makrillarna? Vart bör detta fiske badrivas? Är det meningslöst att fiska den över djupt vatten?

Ni som prövat detta, snälla hjälp mig!

Kommentera

hej! här kommer första. makrill kan du vara säker på att få. arkipelagen kring koster kryllar av dem. har dock aldrig fiska så långt ut som koster. men fått mycket makrill mellan strömstad och koster. ibland går både makrill och näbbgädda så nära kusten att du lätt når dem med fluga, jag har båda arterna på topknutet. har du båt blir fisket lättare.
        svara så tipsar jag mer.

öringen kan mycket väl gå grunt fortfarande. prova morgon och kväll. fisk eller räkimitationer funkar bra, även näbbgäddan tar dessa flugor.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        23 svar
        3 796 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B