...rätt, Fin-S skall fiska ännu "döare" än den redan är... Rent generellt fiskar jag alla jiggarna väldigt försiktigt, små lyft o dunk i botten. Som Luc Coppens sa, "dont wave your rod, the movement of the boat is often enough...."
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
VertikaljiggaRE -se hit!
Collapse
X
-
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
-
...jag har kört en hel del med dessa men de är för långa för vanlig riggning, jag måste göra om tacklingen och fixa till åtminstonde tre st krokar, tappar alldeles för mycket fisk på denna... men ett gott bevis på att det inte går att köra med för stora jiggar...
Ursprungligen postat av Push-Up Visa inläggJanO, kör du med stora Fin-S utan viftstjärt (du fick en sådan av mig va).
Då kan du gå ner i vikt på skallen, fiftstjärtar bromsar upp....."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Jag kör alltid 25 eller 30 g-skallar, oavsett djup eller omständigheter. Började med det när vi hade bra fiske på 12-13 meter och behövde något som sträckte upp rejält. Fortsatte sedan med storskallarna även på grundfisket och tycker det fungerar alldeles utmärkt. Mina vertikalkamrater kör även de stora skallar, också till shakers. Ger en fin sträckning på linan och perfekt bottenkontakt. Och jiggarna verkar fiskarna bra, av mängden fina gösar som fått syna båtdurken att döma...Senast ändrad av supratress; 2009-06-30, 07:53.
Kommentera
-
...fiftstjärtar...!??
Ursprungligen postat av Push-Up Visa inläggJanO, kör du med stora Fin-S utan viftstjärt (du fick en sådan av mig va).
Då kan du gå ner i vikt på skallen, fiftstjärtar bromsar upp....."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
...förövrigt är denna jigg för mig helt överskattad... har nästan slutat att använda den... utom som megajigg
Ursprungligen postat av Tool Visa inläggFin-S är dock ett mysterium för mig, helt död och gösen nobbar den. Hur skall den fiskat egenligen? Aktivt eller slött?"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Dit har inte jag kommit. Tycker fortfarande att den är magnifikUrsprungligen postat av Jan O Visa inlägg...förövrigt är denna jigg för mig helt överskattad... har nästan slutat att använda den... utom som megajigg
Tycker du att du, generellt, får fler hugg på stora jiggar? Eller blir det bättre medelvikt? Är själv förvånad över gösens glupskhet, men har inte märkt så stor skillnad i fångster på val av jiggstorlek... kanske är olika från dag till dag och mellan vatten...
Kommentera
-
Använder vanliga runda från Fishmania och någon liknande med Gamakatskrok.Ursprungligen postat av Hasse69 Visa inläggVad för jigghuvuden använder ni? Dom fotbollsliknande eller?
Är ganska nöjd förutom att jag tycker att de är för mjuka... Skulle vilja testa något annat... Förslag någon?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 855 visningar