Pissiga rullfästen!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pissiga rullfästen!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pissiga rullfästen!!!

Tja! är det nån mer som haft problem med rullfästet på Strike Pros Pikerange spön?? Nu har jag sabbat 2st... Enligt CWC så har dom inte hört detta innan!!! Skitfiske på er! Robban.

Jodå. På min 7,6a började rullfästet att rotera, iofs efter flitigt användande. Försökte borra och limma, men det höll inte särskilt länge. Trist på ett f ö trevligt spö.

Kommentera

Rullfästen som roterar

Att rullfästena roterar är känt av cwc efter som dom rekomenderar sinna åf att limma dom. Det är årets spön som vrider sig. Har själv ett av gammla modellen och det funkar men polaren har nya och det har han fått utbytt 2 gånger för rullfäste som vridit sig sen fick han en underdel från en annan produktionsserie.

Kommentera

Jag har samma problem med mitt Contact 6.8". Det är bara med Ambassadeurer som jag har haft problem med. Med min Shimano Cardiff sitter den som gjuten i rullfästet. Med Ambassadeurerna klickar skruvfästet över och man får skruva fast det igen. Likadant är det när jag kastar, då släpper rullen i fästet. Kan man reklamera detta? Fler som har samma problem?

Mvh Calle

Kommentera

Ursprungligen postat av cutekid Visa inlägg
          Jag har samma problem med mitt Contact 6.8". Det är bara med Ambassadeurer som jag har haft problem med. Med min Shimano Cardiff sitter den som gjuten i rullfästet. Med Ambassadeurerna klickar skruvfästet över och man får skruva fast det igen. Likadant är det när jag kastar, då släpper rullen i fästet. Kan man reklamera detta? Fler som har samma problem?

Mvh Calle
          Har också det spöt, tillsammans med en Ambassadeur. Har inga problem än iaf, efter flitigt användande.

Kommentera

Ursprungligen postat av cutekid Visa inlägg

Mvh Calle
            jo jag hade ungefär samma problem fast min satta bara löst. men jag satte bara lite papper så satt den som gjuten

Kommentera

Nu har det hänt igen... På ett knappt 1v gammalt spö!!!!!!!!!!!!

Denna gången roterar hela rullfästet på klingan!!!!

Tidigare har "bara" själva muttern gått sönder.

Börjar bli trött på detta nu

Tilläggas bör att CWC har varit väldigt förstående för problemen och det har aldrig varit nåt jidder vid reklamationer.

Är det någon som testat dom nya BFT Bandit spöna vid annat än "torrfiske"?

Dom skulle väl komma till feb-mars nånting enligt Trumman på BGF.

Det lutar åt 2st sådana spön när dom kommer för jag har nu 2 Strike Pro spön att reklamera...

1st Strike Pro Contact 6´8 180g (rullfästet roterar).

1st Strike Pro Contest 6´6 110g (Muttern kass).

Kan ju påpeka att jag är rädd om mina grejer och misshandlar dom inte!!!!!!!

Mvh.

Kommentera

det har knakat lite oroväckande nån gång men inte så dom har gått åt pipan
                [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Samma på spöt jag köpte utav dig också, stirke pro contest.

Kommentera

Jag hade problem med rullfästet på mitt 8"6´ Zaltspö. Rullfästet roterade och jag blev nyfiken på varför, så jag tog fram en kniv och karvade bort hela främre delen av handtaget och lirkade loss rullfästet och började nästan garva. Underarbetet var troligtvis utfört av en utav världens topp tio mest inkompetenta spöbyggare. Det var lindat med något som såg ut att vara tjärtejp modell smal på två ställen och dessutom för tunt, och till det var det epoxy på nedre halvan av rullfästet. Jag är helt seriöst imponerad av att det höll i över tre år. Nu är det fixat med lite karvning med varm kniv, maskeringstejp och polyuretanlim. Främre handtagsdelen gjorde jag av glasfiberspackel.
                    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 784 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B