Tja! är det nån mer som haft problem med rullfästet på Strike Pros Pikerange spön?? Nu har jag sabbat 2st... Enligt CWC så har dom inte hört detta innan!!! Skitfiske på er! Robban.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pissiga rullfästen!!!
Collapse
X
-
Rullfästen som roterar
Att rullfästena roterar är känt av cwc efter som dom rekomenderar sinna åf att limma dom. Det är årets spön som vrider sig. Har själv ett av gammla modellen och det funkar men polaren har nya och det har han fått utbytt 2 gånger för rullfäste som vridit sig sen fick han en underdel från en annan produktionsserie.
Kommentera
-
Jag har samma problem med mitt Contact 6.8". Det är bara med Ambassadeurer som jag har haft problem med. Med min Shimano Cardiff sitter den som gjuten i rullfästet. Med Ambassadeurerna klickar skruvfästet över och man får skruva fast det igen. Likadant är det när jag kastar, då släpper rullen i fästet. Kan man reklamera detta? Fler som har samma problem?
Mvh Calle
Kommentera
-
Ursprungligen postat av cutekid Visa inläggJag har samma problem med mitt Contact 6.8". Det är bara med Ambassadeurer som jag har haft problem med. Med min Shimano Cardiff sitter den som gjuten i rullfästet. Med Ambassadeurerna klickar skruvfästet över och man får skruva fast det igen. Likadant är det när jag kastar, då släpper rullen i fästet. Kan man reklamera detta? Fler som har samma problem?
Mvh Calle
Kommentera
-
Ursprungligen postat av cutekid Visa inläggJag har samma problem med mitt Contact 6.8". Det är bara med Ambassadeurer som jag har haft problem med. Med min Shimano Cardiff sitter den som gjuten i rullfästet. Med Ambassadeurerna klickar skruvfästet över och man får skruva fast det igen. Likadant är det när jag kastar, då släpper rullen i fästet. Kan man reklamera detta? Fler som har samma problem?
Mvh Calle
Kommentera
-
Nu har det hänt igen... På ett knappt 1v gammalt spö!!!!!!!!!!!!
Denna gången roterar hela rullfästet på klingan!!!!
Tidigare har "bara" själva muttern gått sönder.
Börjar bli trött på detta nu
Tilläggas bör att CWC har varit väldigt förstående för problemen och det har aldrig varit nåt jidder vid reklamationer.
Är det någon som testat dom nya BFT Bandit spöna vid annat än "torrfiske"?
Dom skulle väl komma till feb-mars nånting enligt Trumman på BGF.
Det lutar åt 2st sådana spön när dom kommer för jag har nu 2 Strike Pro spön att reklamera...
1st Strike Pro Contact 6´8 180g (rullfästet roterar).
1st Strike Pro Contest 6´6 110g (Muttern kass).
Kan ju påpeka att jag är rädd om mina grejer och misshandlar dom inte!!!!!!!
Mvh.
Kommentera
-
Jag hade problem med rullfästet på mitt 8"6´ Zaltspö. Rullfästet roterade och jag blev nyfiken på varför, så jag tog fram en kniv och karvade bort hela främre delen av handtaget och lirkade loss rullfästet och började nästan garva. Underarbetet var troligtvis utfört av en utav världens topp tio mest inkompetenta spöbyggare. Det var lindat med något som såg ut att vara tjärtejp modell smal på två ställen och dessutom för tunt, och till det var det epoxy på nedre halvan av rullfästet. Jag är helt seriöst imponerad av att det höll i över tre år. Nu är det fixat med lite karvning med varm kniv, maskeringstejp och polyuretanlim. Främre handtagsdelen gjorde jag av glasfiberspackel.Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 784 visningar
1 gilla