Har kört med en X-buster ganska frekvent ett tag. Köpte den för ett par månader sedan, har använt den kanske 5 fiskepass och fått kanske 7 gäddor på den (1-4kg). Vid förra passet gungade det till i spöet och jag trodde först att det satt en snipa på, men när betet närmade sig båten såg jag att det var sönder. Betet är ju ledat i två punkter och den ena hade brutits av. Jag har inte haft några ordentliga bottennapp eller liknande då jag misshandlat betet genom att dra och slita i det och inte råkat kasta det mot en klipphäll eller liknande.
Vad tycker ni, är detta normalt slitage? Ska ett bete gå sönder efter 7 snipor? Kan man verkligen lita på ett sådant bete i fortsättningen, vad hade hänt om det istället hade varit en 10:a på kroken? Inte kul om fisken sitter på bakersta kroken och betet knäcks på mitten. Tyvärr har jag inte kvittot kvar... Ska man försöka reklamera ändå?
Vad tycker ni, är detta normalt slitage? Ska ett bete gå sönder efter 7 snipor? Kan man verkligen lita på ett sådant bete i fortsättningen, vad hade hänt om det istället hade varit en 10:a på kroken? Inte kul om fisken sitter på bakersta kroken och betet knäcks på mitten. Tyvärr har jag inte kvittot kvar... Ska man försöka reklamera ändå?
Kommentera