nu är det så att jag har vandrat till min lokala butik för att kolla ut nya jerkprylar till i sommar, och valet av rulle står mellan två stycken, antigen blir den amb CB eller amb JB, CB:n kostar 1100 och JB:n kostar 1400, sen som spö har jag kollat på buster stiff, med en kastvikt på 150g, kostar 559:- om jag inte minns fel
jag fiskar kanske 2-3 gånger i veckan och kör med relativt tunga jerks!! bland annat ska jag köpa jerks uppmot 100gram.. Funkar ambassadeur CB någolunda bra till tung jerkbaitfiske? eller är det bara JB:n som orkar dom större betena?
som lina hade jag tänkt strike wire extreme! har haft power pro och tyckt den va rätt så bra men det sägs att strike wire extreme är bättre än PP!
Tacksam för hjälp av alla!
skitfiske
jag fiskar kanske 2-3 gånger i veckan och kör med relativt tunga jerks!! bland annat ska jag köpa jerks uppmot 100gram.. Funkar ambassadeur CB någolunda bra till tung jerkbaitfiske? eller är det bara JB:n som orkar dom större betena?
som lina hade jag tänkt strike wire extreme! har haft power pro och tyckt den va rätt så bra men det sägs att strike wire extreme är bättre än PP!
Tacksam för hjälp av alla!
skitfiske
Kommentera