Tips om prisvärda polaroidbrillor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips om prisvärda polaroidbrillor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips om prisvärda polaroidbrillor?

Tjaba

Skulle vilja få tips om någon bra modell på polaroidbrillor till fisket, gärna inte för dyra då jag har en relativt begränsad ekonomi för tillfället, säg runt 300-400kr som max.
    På jakt efter 15+

biltemas funkar hyfsat, går inte att jämföra med dyrare men bättre än inga. använder dem själv, gör inget om man råkar tappa bort ett par ibland...
    sigpic

Kommentera

köpte ett par scierra för nästan 600, dagen efter åkte jag till scanias verkstad och fick syn på att dom hade poloroidbrillor, köpte ett par där också, 150kr(300 i vanliga fall var rea då vet ej om det är de längre) var riktigt bra polorisering, iaf bättre än sierras. så mitt råd, åk till scania o köp ett par där=)
      ---------------------------------------------------------------------------------------
      Team Pikings

Kommentera

Finns billiga, Jaxon, på fishit.com http://www.fishit.com/advanced_searc...laroid&x=0&y=0 för 269kr. Har använt mig av sådana förut och de funkar.
        A bad day of fishing is better than a good day of work.
        http://markusfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
          Tjaba

Skulle vilja få tips om någon bra modell på polaroidbrillor till fisket, gärna inte för dyra då jag har en relativt begränsad ekonomi för tillfället, säg runt 300-400kr som max.
          Har samma som Tobbe och har inget att klaga på.

Jag gillar att dom har ett smidigt "nackband" så man kan spänna dom utanpå mössa eller keps. Får ont som fan om jag har dom bakom öronen längre stunder. Antagligen för man inte använder dom så ofta.

Sedan kommer dom i en smidig och icke ömtålig ask som gör att man enkelt kan packa ner dom med massa annat utan att behöva oroa sig och skyddar dessutom mot damm och repor.

Ang. poleffekten har jag inte mycket att jämnföra med, men jag tycker dom är helt okej, finns säkert bättre, men då kostar dom säkert också mera.

Dom har mkt bra sidoskydd också och sitter skönt, blir ingen imma och inga skumma vinddrag eller lik när man åker fort i båten, perfekt att använda som vindskydd också mao.

Bruna linser brukar vara en bra kompromiss mellan svarta/grå och dom gula.

Så inte minst men sist, dom flyter!

Här finns en länk, men jag har sett dom till halva priset någonstans, så lite googleing kan nog vara värt.

sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            Har samma som Tobbe och har inget att klaga på.

Jag gillar att dom har ett smidigt "nackband" så man kan spänna dom utanpå mössa eller keps. Får ont som fan om jag har dom bakom öronen längre stunder. Antagligen för man inte använder dom så ofta.

Sedan kommer dom i en smidig och icke ömtålig ask som gör att man enkelt kan packa ner dom med massa annat utan att behöva oroa sig och skyddar dessutom mot damm och repor.

Ang. poleffekten har jag inte mycket att jämnföra med, men jag tycker dom är helt okej, finns säkert bättre, men då kostar dom säkert också mera.

Dom har mkt bra sidoskydd också och sitter skönt, blir ingen imma och inga skumma vinddrag eller lik när man åker fort i båten, perfekt att använda som vindskydd också mao.

Bruna linser brukar vara en bra kompromiss mellan svarta/grå och dom gula.

Så inte minst men sist, dom flyter!

Här finns en länk, men jag har sett dom till halva priset någonstans, så lite googleing kan nog vara värt.

http://www.friluft.se/product_info.p...roducts_id=683

Japp, tackar får nog bli dom ändå, lånade Tobbes då jag kollade sten i fören då vi var i Oknö, de var riktigt schysta och rätt snygga med, inte så farligt dyra heller
            På jakt efter 15+

Kommentera

rapalas- bra kvalitet till budgeten
              http://lurehunter.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av eitan Visa inlägg
                rapalas- bra kvalitet till budgeten

Polaroidglasögon köper man hos CA karlsson Odenplan i sthlm kostar 90 kr då ser man ut som besökarna i 80 talsserien V men det är det värt . Skulle aldrig betala 600 kr bara för det står Loop på dom , fiske är nog dyrt ändå.

/Fredrik

Kommentera

Mina senaste från http://www.epsflyfishing.com/ funkar kanon! men dom tycks ha tagit bort färdiga glasögon av det märket...finns tydligen bara i ramar och linser

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  3 785 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B