Gamla nerlagda favoriter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamla nerlagda favoriter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Du menar nog ABU Cello och ABU Cello dipp? Orginalet heter Burke "Big Dig"
    och tillverkades i USA.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Jo, sen var den nog för dyr att tillverka också.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Någon som vet om kullen pilken finns än? Sällan den svek :-(

Kommentera

• Neongul Fat Rap
          Har en riktigt sliten kvar... Kanon wobbler!

Köpte en Rattlin fat rap i sommras där skeden gick rakt av vid andra kastet, butiken vägrade ersätta, skickade den då till Nordmark som returnerade den trasiga med hänvisning till att butiken skulle ersätta, vilket de ej gjorde,,, moment 22...
          Så om nån vill ha en Fat rap Gul,Röd med svarta ränder och avbruten sked, skicka ett PM så postar jag den mot portokostnad (kanske kan lagas av händig)
          Självklart är alla "lösa delar " med...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Petey21 Visa inlägg
            Jag drog iväg ett mail till ABU häromdagen och påpekade att jag gärna ser att de tar tillbaka färgen LYS (självlysande revbensmönster) på Hi-Lo, har fått intrycket av att den var både rätt populär och en bra färg för framförallt gös.

Så är det något bete man saknar kanske det vore bra om tillverkarna får reda på det, om tillräckligt många hör av sig kanske chansen är större att de återintroducerar de nerlagda favoriterna.
            Kan ju nämna att jag fick svar häromdagen av Pure Fishings chef för produktutveckling, och han ska tydligen prata med utvecklarna om detta, och det är inte alls omöjligt att LYS-färgen återuppstår om jag förstår saken rätt, så vi får väl se hur det blir med den saken.
            Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

• Sicken tråd om massa crap-beten !
              Har ströläst lite och jag hittar bra en vis man i tråden,Carpfenmazter!
              Föfan,dom man saknar mest är dom gamla zaltarna samt westinarna som var helt underbara !
              Nu är de ett jävla slit att hitta fina gamla zaltar
              Keep talking about me, You are just making me famous..
              MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
              www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
                Jag vet inte om jag är helt ute nu men jag har för mig att Luhr Jensen är ett Nordamerikanskt företag medan Jenssen är ett danskt. Flamingo-wobblern var en dansk kustvobbler av lite annorlunda modell. De gjorde även ett par små wobbler. En liten kom i byggsats och den kunde man själv färglägga efter eget kynne. Självfallet föll jag för den frestelsen. Guld och glitter torskar alltid ”gäddtjejerna” för tänkte jag men det blev mera abborre än gädda på den. Hade den varit flytande hade den fått mera fisketid. Nu är den långsamt sjunkande och det passar inte min dragrodd.
                En modell annan hade kanal för genomgående lina och en trekrok där bak. Mycket bra till gädda och dragrodd men skeden var skör så den blev jag snart tvungen att ersätta på något vis. Passade på att måla om den också.
                den till höger heter Killroy
                har några jensen lax i byggsats och några unika som jag gjort om med folierade sidor

Kommentera

• Är abu salar värd någonting?
                  Har 2 spinnare vid namn killer som jag inte vet tillverkaren på. Verkar heta likadant som abus gamla wobbler. Har nårgra killer wobblers också.

Kommentera

• Abus collibri var riktigt fin. Själv samlar jag ihop alla Abu fly i alla färger och vikter. Svarta färgen är svårast.

Jimmie du är för ung för att fösrtå samlarens stördhet

Kommentera

• Samt gamla guldfärgade droppen var fin. Har 2 såna. Letar efter en 6grams.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 785 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B