Gamla nerlagda favoriter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamla nerlagda favoriter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av moretoft
    Luhr Jensen fanns fram till i höstas då Rapala köpte upp dom.
    Om det är possitivt / Negativt får vi inte reda på förs 2007 då Rapala kommer göra någongting åt de.. just nu är det bara vilande.
    Jag vet inte om jag är helt ute nu men jag har för mig att Luhr Jensen är ett Nordamerikanskt företag medan Jenssen är ett danskt. Flamingo-wobblern var en dansk kustvobbler av lite annorlunda modell. De gjorde även ett par små wobbler. En liten kom i byggsats och den kunde man själv färglägga efter eget kynne. Självfallet föll jag för den frestelsen. Guld och glitter torskar alltid ”gäddtjejerna” för tänkte jag men det blev mera abborre än gädda på den. Hade den varit flytande hade den fått mera fisketid. Nu är den långsamt sjunkande och det passar inte min dragrodd.
    En modell annan hade kanal för genomgående lina och en trekrok där bak. Mycket bra till gädda och dragrodd men skeden var skör så den blev jag snart tvungen att ersätta på något vis. Passade på att måla om den också.
    Bifogade filer
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Tack för rättelsen och ber om ursäkt...

Kommentera

Ursprungligen postat av moretoft
        Tack för rättelsen och ber om ursäkt...
        Inget att be om ursäkt för jag är inte helt hundra på Luhr Jensens hemvisst men jag vet att folk före dig blivi förvirrade av likheten i företagens namn.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
          Inget att be om ursäkt för jag är inte helt hundra på Luhr Jensens hemvisst men jag vet att folk före dig blivi förvirrade av likheten i företagens namn.

hehe jo förvirrad är ett bra ordval....

Som om det skulle finnas Normark ab och ett Normark hb i sverige som är vilt skilda företag och både är fiske och outdoor inriktade... Du måste ju erkänna att jag hade både sannolikheten och procenten på min sida

Kommentera

Smoo

Smoo vobblern som bagely tillverka. Kanon för djupt fiske efter gös.

Kommentera

BeBest, wobbler´n till vänster heter unika-wobbler´n, den genomglidande har jag aldrig hört nån förrut som fått nått på, fast jag aldrig haft nån bara haft kamrater som fiskat med den utan framgång....
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Bebest, var ett intresse för just unika (laxwobblern) nyligen, fler som gillar den tydligen.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag drog iväg ett mail till ABU häromdagen och påpekade att jag gärna ser att de tar tillbaka färgen LYS (självlysande revbensmönster) på Hi-Lo, har fått intrycket av att den var både rätt populär och en bra färg för framförallt gös.

Så är det något bete man saknar kanske det vore bra om tillverkarna får reda på det, om tillräckligt många hör av sig kanske chansen är större att de återintroducerar de nerlagda favoriterna.
                  Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Jensen

Är Unikan och Lax wobblern samma? Tycker Unika ser knubbigare ut på dom bilder jag sett.
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Lys kan man väl hitta på tradera?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 790 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B