Gamla nerlagda favoriter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamla nerlagda favoriter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

undar om ni vet

Hej jag hade en favorit spinnare förut. den var nog 12 Cm lång och den hade en 6-8 cm lång abbore och sen en stor sked. Den gädd spinaren finns inte längre eller jag hittar den inte. Har ni någon kol på vad den heter ? Som sagt den Spinnaren är inte dålig. det första draget jag fick fisk på de va för 10 år sen men den kanske e kvar vad vet jag

/mvh Calle
    Fish hard Go PRO

Kommentera

Jensen Insect

Jag hittade den då jag besökte fiskebutiken som ligger i Kållered ( Ikea, Göteborg ). Pratade med honom angående denna och han tar hem den vartannat år eller så ... Vilket som så köpte jag upp dem som fanns i lagret...
      The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
      Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
      Klickbara länkar följer nedan
      Nattplockad mask
      Gädda äter Sissy
      Abborre vs mask
      Abborre vs mört
      Måånga gäddor samlade vid betet
      Gädda äter gädda
      Spännande fiskemetod efter gädda
      FS SPARADE TRÅD
      Laxhugg!

Kommentera

Måste även tillägga att jag saknar Skeddraget i 9cm. Har några kvar av 11 cm modellen men den mindre varianten är bättre enlig min mening.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Några drag jag kan komma på på rak arm är (samtliga från ABU) Krill (lättkastat och bra i strömmande vatten), Salar (lättkastat), Flamingo (bra för gädda) och Killer (80-talsmodellen, framförallt i färgerna NH (sill) och NS (lax)). Även jiggen Vibrotail var bra, vet inte om den tillverkas fortfarande men jag har inte sett dem på länge.
          Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Originally posted by Petey21
            Några drag jag kan komma på på rak arm är (samtliga från ABU) Krill (lättkastat och bra i strömmande vatten), Salar (lättkastat), Flamingo (bra för gädda) och Killer (80-talsmodellen, framförallt i färgerna NH (sill) och NS (lax)). Även jiggen Vibrotail var bra, vet inte om den tillverkas fortfarande men jag har inte sett dem på länge.
            Ett tips, bara. ABU Killer tillverkades av Rebel och fins kvar under namnet Rebel F30 o F40.
            Den sjunkande hette S30 o S40. Den slutade dock tillverkas för ett par år sedan, men finns kvar här o var ute i handeln.
            Så vill du ha en Killer igen. Titta efter Rebel Minnow.

Kommentera

PÅ den gamla tiden då man anvädne sig av drag... ehhe.. Den kromade zalten!

Kommentera

Abu Killer använde vi väldigt mkt förr, då ja började fiska. Dock återupptog ju abu med tillverkningen av dem, men kvaliten va då riktigt ursel.

Angående Gewo så finns de fortfarande å köpa på min lokalfiskebutik:-) Har har väldigt bra fiske med den.

mvh/Jon
                - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Originally posted by Holm
                  Abu Killer använde vi väldigt mkt förr, då ja började fiska. Dock återupptog ju abu med tillverkningen av dem, men kvaliten va då riktigt ursel.

Angående Gewo så finns de fortfarande å köpa på min lokalfiskebutik:-) Har har väldigt bra fiske med den.

mvh/Jon
                  När Killer återupptogs av ABU var det inte längre Rebel som stod för tillverkningen. Istället lades den någonstans i Tjottaheiti, och Rolf Smedman var bl.a med o gjorde olika mönster.
                  Dessa Killers var visserligen snygga, men läckte in vatten o gick som skadskjutna höns. Alltså ingenting att jämföra med originalen från Rebel som fortfarande är grymma fångstmaskiner..

Kommentera

jensen görs numera igen tror det är sölvrekroken som har dem, en förbaskat bra wobler, rekomenderas varmt från mig både till gädda å ädelfisk

Kommentera

Originally posted by P A
                      När Killer återupptogs av ABU var det inte längre Rebel som stod för tillverkningen. Istället lades den någonstans i Tjottaheiti, och Rolf Smedman var bl.a med o gjorde olika mönster.
                      Dessa Killers var visserligen snygga, men läckte in vatten o gick som skadskjutna höns. Alltså ingenting att jämföra med originalen från Rebel som fortfarande är grymma fångstmaskiner..
                      jaså det är så det är! jag trodde rebel va ett billigt plagiat! då tackar man för den infon!

mvh/Jon
                      - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 855 visningar
                      0 gillar