truttakungen UTÖ finns ju fortfarande?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gamla nerlagda favoriter?
Collapse
X
-
Jag saknar verkligen Abu's Jigg Spinner, det draget var ett säkert kort på abborre
Ett annat drag jag inte sett på länge var den där spinnaren som man kunde byta sked (eller vad det kallas) på. Myrspinnaren kanske den hette? Allt som finns kvar är en guldsked och minnen.
Allt eller inget är min filosofi!
Kommentera
-
En jiggspinnare som fungerar bra kan du ju göra själv relativt lätt, ta en spinnare klipp av kroken, sätt dit en fjäderring och sedan en vanlig enkrok med en ganska liten jigg på... fungerar mycket bra!
Min Bror gjorde en sån och fått flera abborar och ett par gäddor på denna..
><(((*>
El Crapone: Du tänker nog på mörrum jigg tail (tror den hette så). Den spinnare jag är ute efter hade ett ganska orginellt utseende med en vågig v-formad sked framför den bläckfiskliknande kroppen. Helt suverän!
Tack ändå!Allt eller inget är min filosofi!
Kommentera
-
Myrspinnaren fanns att köpa på Hökensås, köpte en sån själv när jag var där i somras.
KG? oanvända orginal vibrotail är definitivt av intresse, har bara
minsta gula och mellersta röda kvar (enda Lundgrens har kvar,
gula fick jag en abborre på 1å15 i somras).
Så kolla vad som finns, Fladens variant är inte alls lika bra,
jag är definitivt intresserad.
Email
alexmcfire@hotmail.comHow inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
hehe ok, jag menade itne göra ett speciellt drag, utan bara att man kan göra så för att "trimma" vilken spinnare som helst..Originally posted by pontus
El Crapone: Du tänker nog på mörrum jigg tail (tror den hette så). Den spinnare jag är ute efter hade ett ganska orginellt utseende med en vågig v-formad sked framför den bläckfiskliknande kroppen. Helt suverän!
Tack ändå!
Jag kollade bland mina gammla drag nu och såg att jag råkade ha en sån helt ny faktsit, aldrig fiskat med den.. har helt enkelt inte trott att den fungerat =)
och skumma färger vara det också.. Lila, rosa och vit.
tänkte bara säga det :P
><(((*>
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 873 visningar