Gamla nerlagda favoriter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamla nerlagda favoriter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
    Är Unikan och Lax wobblern samma? Tycker Unika ser knubbigare ut på dom bilder jag sett.
    Stämmer att unika är knubbigare. Den förekom med sked. Jag har för mig att Lax fanns med och utan sked men kan minnas fel där.

Sen hade de ju kustwobblern Flamingo och KillRoy också. Kilroy saknar jag. Har en som jag reparerat pga skedskada och målat om.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Hi-Lo 40g LYS vore en höjdare i mörka höstvatten! Den kanske också kan få en talgdank att gå upp för de värsta blindstyrena till avoga gösar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
        Lys kan man väl hitta på tradera?
        De flesta nerlagda favoriterna i denna tråd kan man hitta på Tradera, men nackdelen är ju att man dels kan bli överbjuden i sista minuten om man har otur, och dels att vissa grejer kan bli riktigt dyra jämfört med vad de skulle kostat i butik. Men visst är Tradera än bra sajt när man är ute efter gamla klassiker.
        Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Och jag saknar Laxwobblern, perfekt i min lilla å. Som tur var fick jag några av Alessandro. Efter ommålning har dom levererat, ingen lax än men ett antal mindre havs och brunöringar plus en och annan gädda.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

jensen

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
            Stämmer att unika är knubbigare. Den förekom med sked. Jag har för mig att Lax fanns med och utan sked men kan minnas fel där.

Sen hade de ju kustwobblern Flamingo och KillRoy också. Kilroy saknar jag. Har en som jag reparerat pga skedskada och målat om.
            jensen unika var en av mina absoluta favoriter för gädda, färgen gul med röd rygg och röda prickar, lax var inte alls lika bra, unika var flytande och lax sjunkande, om någon har unika i den färgen med hel sked(stämmer bebest skeden var känslig) är jag intresserad. En annan favorit var en delad rebel flyt med den första firetigerfärgen (vad jag kommer ihåg). ett utö, xrs tror jag färgen hette, grå med svart skelett, var grym vid kusten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
              Och jag saknar Laxwobblern, perfekt i min lilla å. Som tur var fick jag några av Alessandro. Efter ommålning har dom levererat, ingen lax än men ett antal mindre havs och brunöringar plus en och annan gädda.
              Kul att dom kom till nytta, själv gillar jag dom inte alls...
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

En Unika efter mina idéer ...
                Bifogade filer

Kommentera

Någon som testade den udda Elbe wobblern "Esko Vonar"? Vet några som bedyrade dess effektivitet på Grova Predatorer. Onekligen en udda fågel i betesboxen.
                  Annars håller jag med Alessandro om Jensen flamingo och Vibrotail, fina beten som tyvärr nu är svåra att komma över. En gul 20 gr Vibro är mördande på gös och Abborrgrynnorna. Även om det säkerligen finns effektivare jiggar nuförtiden så har jag en sådant grundmurat förtroende för Vibron.

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
                    En Unika efter mina idéer ...
                    Lax målad med tantens pärlemor nagellack på sidorna och sprejad mörkblå rygg. Är det någon som vill bli av med sina köper jag dom gärna.
                    Bifogade filer
                    Senast ändrad av Wreckbender; 2007-07-20, 08:26.
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

• Esko Vonar, den såldes inte länge, trots ordentlig annonsering.
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 786 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B