Hjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp!

Hej! Det är så att jag och en kompis va ute och fiskade för första gången i år för några veckor sedan och vi startade en liten tävling om vem som fånga mest fisk till hösten. Allt började hyfsat jag hardragit upp 2 små gäddor runt 1-2kilo men sen är det stopp. Jag har spenderat timmar att fiska men jag fångar inget. Vad gör jag för fel? Försöker med spinnstopp drar allt möjligt. Så jag skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få lite tips om hur jag ska dra upp storgäddan.

Tack i förhand mvh Fredde.

hugger de inget så är de bara att söka sig vidare. gäddan hugger när draget kommer i närheten, om de inte huggar nå så äre antagligen för att de inte är nå gädda där

Kommentera

Är det badvarmt i vattnet är det dags att testa gryningstimmarna! Även kvällningen är bra. Mitt på soliga dagar kan däremot gäddfisket gå trögt. Molnigt väder och lätt vind ökar däremot chansen. Gäddan står gärna i skugga eller vid bottnen med solskenet kommande bakifrån så ljuset faller över området där bytet kan tänkas uppenbara sig.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Vad är det för vatten ni fiskar i, insjö, hav/skärgård, å, i norra eller södra Sverige?
        Fiskar ni tex. i insjö i södra Sverige är ju leken avklarad för länge sedan, vatten tempen på grundvattnet där är förmodligen ganska varmt och gäddan står ganska djupt.... Fiskar ni däremot i norra Sverige kanske förklaringen är att ni nu fiskar mitt i leken osv....
        Du får specifisera din fråga lite mer för att kunna ge en trolig förklaring!

Kommentera

Hej igen idag va jag ute några timmar och det gick bättre idag. Drog upp en abbore på ca 3hg och en liten gädda på ca 5hg och jag hadde ett monster som va på väg att hugga presis innan jag drog upp wobblern.
          Vi fiskar i insjö i södra dalarna och vattnet är väll snart badvänligt.

Tack för alla svar mvh Fredde.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar
          3 911 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B