Har just sett på en Muskie-DVD att Bob Mehsikomer i sin båt har Xtractor, käftöppnare mm fästade i jojo-anordningar, dvs med samma funktion som liftkortshållare fast rimligen mer rejäla och kraftiga. Jag känner att jag inte kan bli komplett som människa förrän jag har utrustat min vertikaljiggningsbåt med sådana (OBS, de ska alltså gå att på något sätt montera i båten, så tips på "småjojoar" typ dem som följer med Geoff Andersons Dozerjacka är alltså av ringa värde...). Frågan är bara var man skaffar dem? Har kollat runt på nätet men gått bet. Om ingen fiskegrossist för dem får jag för mig att liknande konstruktioner borde kunna användas på många arbetsplatser för att ha verktyg fästade i och smidigt kunna ta fram dem när de behövs. Å andra sidan är jag statlig tjänsteman med silkeslena fingrar, så vad vet jag om vad som sker ute i grovarbetarnas värld...
Nåväl, hoppas någon kan bistå mig med goda tips i jakten på dessa fullständigt nödvändiga attiraljer!
Nåväl, hoppas någon kan bistå mig med goda tips i jakten på dessa fullständigt nödvändiga attiraljer!
Kommentera