Vänstervevad? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vänstervevad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vänstervevad?

Hej!

Undrar om man menar att man vevar med vänsterhanden när man skriver "vänstervevad" ? Rolig fråga men bara så jag inte beställer fel
    Mannen Myten Fiskarn

Korrekt!

Veven i vänster hand = Vänstervevad

Kommentera

Alltså den handen som du har tummen till höger....

Kommentera

Big Daddy ha ha ha !
        Martin om du är född 94 är du i tonåren, det i sig är inte ett hinder mot att inte tänka.

Dock bra att du frågar så du inte köper en vänstervevad och sedan sitter där med fel hand!!
        Dock har jag sett folk lösa detta genom att de då fiskat med ambassadeuren under spöt och vevat åt fel håll dvs mot sig. Det enda man kan göra då är att gå vidare och scuka för sig. Förra årets lyckades jag först se en filur ha haspelrullen ovanför spöt, tjugo meter efter honom stod nästa hjärnkirurg med multin under spöt.

Men trots allt tänk om det hade varit så att en vänstervevad varit en rulle man vevade med höger hand, och ännu värre tänk om en högervevad den också var högervevad Då skulle vi ha problem med de vänstervevade.

Kommentera

Ha ha ha ha ha

Kommentera

Det roligaste jag sett var på en turbåt i sundet, Där var en sydösteuropè som hade en högervevad rulle som han vevade med vänster hand, och han hade rullen ovanpå spöt. Men han hade satt rullen så linspridaren var mot honom, alltså bak och fram på spöt. Linan gick genom linspridaren och bakåt över rullen.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Hmm det alternativet tänkte jag inte på faktiskt, väd häder om man liskom vänder på spöt typ både kastar och vevar bakåt alt stå upp och ned när man fiskar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                Det roligaste jag sett var på en turbåt i sundet, Där var en sydösteuropè som hade en högervevad rulle som han vevade med vänster hand, och han hade rullen ovanpå spöt. Men han hade satt rullen så linspridaren var mot honom, alltså bak och fram på spöt. Linan gick genom linspridaren och bakåt över rullen.
                Säg att du ljuger, jag dör!

Själv e jag glad att jag e vänstervriden, det begränsar antalet rullar jag vill köpa!

/Oscar, snart vinnare igen!

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                  ...han hade rullen ovanpå spöt. Men han hade satt rullen så linspridaren var mot honom, alltså bak och fram på spöt.
                  Sånt här skall man väl egentligen hålla käft om men va fan får bjuda på sig själv; Jag satte faktiskt på min nyinköpta multirulle precis så på spöt och stod och svor svarta förbannelser över killen i butiken som gett mig en högervevad rulle
                  Dock tog det inte många sekunder innan jag kom på vilket hjon jag var och vände på rullen. Måste ju nämnas till mitt försvar att det är min första multirulle någonsin.

För övrigt är humorn på topp i detta ämne, härligt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  3 777 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B