4play - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4play

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 4play

Hej!
    Jag har haft ganska tungt fiske med min 4play, är den så bra som alla säger, elr gör jag något fel?
    Under vilken årstid är den som bäst? Och på vilket djup? Funkar den överallt? Och finns det någon speciell fisketeknik med den?

Jag har fiskat bra med den i grunt vatten och i synnerhet när vattentemperaturen är låg. Brukar ta hem den ganska sakta med vevstopp, gör nåt ryck då och då. Den går ju fint oavsett hur man fiskar den. Har haft bäst lycka med färgen skitmört.

Kanske inte är betet som är problemet? Är du på rätt ställe? Får du på något annat bete? Tar du hem den för snabbt? Har du rätt färg? Finns många faktorer som spelar in.

Ska tillägga att jag mest kör modellen utan sked eftersom jag använder den mest i grunda vatten. Den brukar fiska ganska nära ytan och oftast bryter gäddorna vattenytan när de kommer upp och tar den.

Kommentera

Bara den som funkade ikväll för mig, körde med den största modellen, trots förlek !

Kommentera

Har fått fisk på alla storlekarna...brukar osså köra ganska sakta med enstaka ryck. Köpte den minsta varianten för några dagar sen, och kör med den när jag trollar, har gett mej 7 gäddor på ca 4 timmars trollande...

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
          Jag har fiskat bra med den i grunt vatten och i synnerhet när vattentemperaturen är låg. Brukar ta hem den ganska sakta med vevstopp, gör nåt ryck då och då. Den går ju fint oavsett hur man fiskar den. Har haft bäst lycka med färgen skitmört.

Kanske inte är betet som är problemet? Är du på rätt ställe? Får du på något annat bete? Tar du hem den för snabbt? Har du rätt färg? Finns många faktorer som spelar in.

Ska tillägga att jag mest kör modellen utan sked eftersom jag använder den mest i grunda vatten. Den brukar fiska ganska nära ytan och oftast bryter gäddorna vattenytan när de kommer upp och tar den.
          Ja jag brukar ta hem den ganska sakta, en hel del vevstopp också, fast jag fiskar på ungefär 1-2 meters djup. Jag körde med skrikiga färger från början, men utan kontakt, sedan bytte jag till en lite mörkare färg och lyckades lura en gädda på 3 dagars fiske. Men det är väll bara att testa köra den grundare. Och jag har haft bra utdelning på sliders.

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
            Bara den som funkade ikväll för mig, körde med den största modellen, trots förlek !
            Jaha, vart fiskar du då pasi?

Kommentera

25 cm playen e riktigt het. Som föregående talare sagt mycket spinnstopp, då ställer den sig sjukt najs och flashar hela sidan! men experimentera lite också...

Kommentera

Ursprungligen postat av Alsbäck_ Visa inlägg
                25 cm playen e riktigt het. Som föregående talare sagt mycket spinnstopp, då ställer den sig sjukt najs och flashar hela sidan! men experimentera lite också...
                tackar och bockar för tipsen.

Kommentera

kom bra förra året med 19cm i skitmört och golden ambulance, men fick inte ett hug på den nya 25cm i färgen firetiger första passet i år. Tog gäddorna på naturligt färgade Pig Jr's, McT, BB susp och phantom så kan ju bero på det också.

Vilka färgers 25cm har fungerat för er?

Kommentera

Madvic:
                    Herring har gett många fiskar trots att det bara är nån vecka sen jag skaffade den.
                    Firetiger testade jag i mälaren i söndags och den gav 3 gäddor + flera napp.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 777 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B