Är det någon som har några jerkbait tips t ex vilka beten som är bäst och vilken teknik man ska använda. Eller några bra tips om sjöar (gärna nära borås).
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkbait tips
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Niklas "Lunkan" Lundgren Visa inläggÄr det någon som har några jerkbait tips t ex vilka beten som är bäst och vilken teknik man ska använda. Eller några bra tips om sjöar (gärna nära borås).______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
-
Bäst och bäst...
Jag är en relativt ny jerkare och det var egentligen först förra året som jag på allvar började med denna fiskeform.
Men jag tycker absolut att Salmo Slider är det bete som är lättast att få kontroll på. Det betet har också gett mig mest fisk och är inte det dyraste alternativet där ute (även om det inte är billigt med jerk i vilket fall som helst...).
Så mitt tips är att du testar dem och ser om du får fart på sakerna.
Lycka till.
Kommentera
-
Prova med Busterjerk och/eller Salmo Slider, bra nybörjarbeten, går knappt att göra fel med, gör korta knyck nedåt, ta inte i för mycket och försök träna på att hålla linan spännd genom att veva sammtidigt som du rycker.
Hoppas det går bra! lycka till!
Kommentera
-
Testa Savage Gear deviator. Billigt och tåligt bete. Finns i tre varianter, som täcker det mesta och är hur lättfiskade som helst. En annan favorit är Esox Lucius slow sink. Lite dyrare men tåligt och lättfiskat.
Dessa beten plus några Zam Z Tail, så klarar man sig långt. Favoritfärger i insjö är grön-silver, röd-vit, shit roach, firetiger och papegoj.
Skitfiske på dig
Kommentera
-
Jo De Duke är fin, lättfiskad, bra häng, kastar långt. Ett annat måstebete är Pig, jag tycker det är skitlättfiskat, farsan t.ex får inte gång på en buster men han får stekhet gång på piggen...
Annars finns ju de vanliga, salmo slider, buster jerk, phantom, o.s.v och de funkar ju också.
Precis nu när jag tänkte avsluta inläget kom jag på att du måste ha en Dunwright Dancer också, grymt lättfiskad och fångar massa fisk! Kastar till månen också...
Lycka till!
Pontus
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Niklas "Lunkan" Lundgren Visa inläggVilka färger är bäst då?
Själv gillar jag svart i både klart och grumligt vatten!
En regel är natourtrogna färger i klart vatten och skrikigt i grumligt vatten.. Men ingen regel utan undantag!
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Slider !!!
Jag kör mest med Slider mört floating .
Använder en Owner 2/0 som jag sätter med beteslås
i öglan under magen , ingen krok i stjärtenöglan .
Lätt att få lös utan att skada i onödan och ingen hävstång
för gäddan att bryta sig loss mot .
Drog drygt 100 gäddor över 3 kilo på den ifjol så det fungerar
bra i praktiken ...............Spiggpimplare
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 777 visningar
1 gilla