en förbanelse över mitt fiske... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

en förbanelse över mitt fiske...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• en förbanelse över mitt fiske...

Jag var och fiskade igår, i över 10 timar stod jag o slet och kasta, åkte säkert 20 mil för att få upp den satans fisken, varför hugger den inte?
    på 10 timmar både jerk,haspel utrustning användes, var 2 stycken, fan vart vi en åker känns det som fisken gömmer sig....... någon som upp levt det samma, vad gjorde ni för o bryta den onda förbanelsen.?
    orkar inte lägga ner mer pengar på drag o utrustning när det endå inte ger resultat, fan för var ju zalten ett bete med gäddgaranti,, och reflex var det sten dött på, samma med allt annat, jag hade inte ens en abborre på min myran spinnare allstå de är sjukt, måste vara något andligt........:'(

Hjälp // en desperat fiskare

Haha. Det där känns igen. Åkte över 50 mil förra året, upp till Jämtland. Fick inte en enda fisk på 5 dagar. :-( Men trevligt var det iaf. Vädret var ju dåligt, förra sommaren. Sista kvällen började det bli bättre, såklart. Då började öringarna vaka, men inte högg dom för det.

Det gäller o tålamod i fisket. Har åkt ut flera ggr o bommat när jag trollat efter gös och fiskat gädda. Men oftast när vi bommat gösen, så brukade jag o polarn åka in till en "säker" vassvik o få gädda. Inga stora, men fisk iaf. Prova flötestrolling? Det kan nog funka. Testa gärna shadjiggar efter abborre och gädda. Som sagt ha tålamod. Snart kommer det o lossna. Så du kan kalla dig storfiskare på riktigt sen.

Kommentera

Vänta några veckor för säkrare fångst, dom är väldigt tjuriga nu

Kommentera

Fick en på 10,2 och 11,3 igår.. plus en förmodad 10+:are till tappad.. Dom är i stöten här i gbg området iaf =) Skitfiske!

Kommentera

Gör det oväntade, kanske kan tokjerk med ett neonrosa bete hjälpa, triggar kanske huggreflexen på de stora flickorna! Släpa en jigg längsmed botten..

Fast det som brukar funka bästa är att fiska helt utan förväntningar! Då brukar man kunna få ödet på sin sida!
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av storfiskarn1 Visa inlägg
            Jag var och fiskade igår, i över 10 timar stod jag o slet och kasta, åkte säkert 20 mil för att få upp den satans fisken, varför hugger den inte?
            på 10 timmar både jerk,haspel utrustning användes, var 2 stycken, fan vart vi en åker känns det som fisken gömmer sig....... någon som upp levt det samma, vad gjorde ni för o bryta den onda förbanelsen.?
            orkar inte lägga ner mer pengar på drag o utrustning när det endå inte ger resultat, fan för var ju zalten ett bete med gäddgaranti,, och reflex var det sten dött på, samma med allt annat, jag hade inte ens en abborre på min myran spinnare allstå de är sjukt, måste vara något andligt........:'(

Hjälp // en desperat fiskare
            Hej Filip; Det vilar nog ingen förbannelse över ditt fiske! Uppe i luften är det vår, men nere i vattnet är det ännu vinter på många platser. Det är kallt där nere, utom där solen har värmt upp ytvattnet och grundvattnet närmast stränderna där vinden legat på.

Vinterkallt vårvatten betyder extremt "låångsam" inspinning nära botten med svävande eller långsamt sjunkande wobbler. Abu Reflex, Myranspinnare och andra "fartvidunder" fungerar bättre när vattentemperaturen överstiger +12 gr.C.
            Tänk som en fisk och du vet hur du ska fånga dem!
            Save the Big Ones for me!
            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Daska på en moddad pig 7" som ligger precis under ytan och svävar. Fiska den sjuuuuukt långsamt. Så jävla långsamt så det gör ont i kroppen, då ska du få se på spöböjj!
              ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 774 visningar