Tips på riktigt bra pullbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på riktigt bra pullbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på riktigt bra pullbait

Jag skulle vilja ha tips på ett riktigt bra pullbait.

De jag testat är suick thriller, både org och weighted, salmo jack och pig orginal 7".

Det jag söker är ett lättkastat bete som går relativt djup och stiger saaakta.

Suicken är lite svårkastad, piggen stiger för fort och jack har jag inte riktigt fastnat för.

Så är det någon som har ett tips på ett bra pullbait, så berätta!

mvh

robertn

Enda jag har provat är Big Fork Sand Cat 6 tum, den är förjävla skön och rolig att fiska med!

Annars kan du prova Burt och Weighted Burt, det finns massor. Kolla Lundgrens hemsida, dom har en hel del!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
      Jag skulle vilja ha tips på ett riktigt bra pullbait.

De jag testat är suick thriller, både org och weighted, salmo jack och pig orginal 7".

Det jag söker är ett lättkastat bete som går relativt djup och stiger saaakta.

Suicken är lite svårkastad, piggen stiger för fort och jack har jag inte riktigt fastnat för.

Så är det någon som har ett tips på ett bra pullbait, så berätta!

mvh

robertn
      Hej Robert; Skam den som ger sig! Du får träna lite mer att kasta och fiska in dig med Suicken. Den är "Outstanding" när vattnet är lite varmare....
      Har du fiskat lax i en laxälv på en arrenderad sträcka någon gång? Man börjar att kasta högst upp på sträckan och kastar rakt över älven eller något nerstöms och fiskar in kastet. Sedan går man 2-3 steg nerströms och fiskar av nästa kast på samma sätt, går 2-3 steg nerströms och fiskar av nästa kast på samma sätt tills man har fiskat av hela sträckan.

Ungefär på samma sätt fiskar du med en Suick Thriller. Du kastar in mot vassen eller över grynnan, flyttar dig några meter och fiskar parallellt med första kastet, flyttar dig igen några meter och fiskar av nästa kast parallellt med föregående kast, osv...
      Go for the Monster Pikes!
      Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Robert; Skam den som ger sig! Du får träna lite mer att kasta och fiska in dig med Suicken. Den är "Outstanding" när vattnet är lite varmare....
        Har du fiskat lax i en laxälv på en arrenderad sträcka någon gång? Man börjar att kasta högst upp på sträckan och kastar rakt över älven eller något nerstöms och fiskar in kastet. Sedan går man 2-3 steg nerströms och fiskar av nästa kast på samma sätt, går 2-3 steg nerströms och fiskar av nästa kast på samma sätt tills man har fiskat av hela sträckan.

Ungefär på samma sätt fiskar du med en Suick Thriller. Du kastar in mot vassen eller över grynnan, flyttar dig några meter och fiskar parallellt med första kastet, flyttar dig igen några meter och fiskar av nästa kast parallellt med föregående kast, osv...
        Go for the Monster Pikes!
        Old Firehand
        www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
        Tack för stödet!!!

Klart jag ska nöta på med mina suickar.
        Jag vet att det bästa man kan göra är att välja ett bete, fokusera på det och riktigt lära sig det. Men jag är ändå intresserad av att se vad det finns för andra alternativ. Kanske ett komplement?

Jag har förresten modifierat en flytande suick, firetiger, genom att blya den till att stiga extremt långsamt. Den ska bli intressant att testa i vår.
        I höstas innan isen la sig han jag göra ett litet test. Den steg så sakta att det riktigt började krypa i kroppen på en innan det var dags för nästa "pull".

Kommentera

Är inte burt ett "pullbait"?

Jag har en sådan, men den är ju flytande och sticker ner max 1m! Har inte riktigt fått det att funka, men det är ju lätt att man överger nya "knepiga" beten och fiskar de gamla hederliga!

Lycka till med dina Suikar!
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Såg att Svartzonker kommit med en pulla. Inte skaffat mig någon själv än så jag kan inte svara för hur den fiskar. Men dom är väldigt trevliga att vila ögonen på!

http://www.bjerks.se

Kommentera

Tack för tipsen!

Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inlägg
              Enda jag har provat är Big Fork Sand Cat 6 tum, den är förjävla skön och rolig att fiska med!

Annars kan du prova Burt och Weighted Burt, det finns massor. Kolla Lundgrens hemsida, dom har en hel del!
              Är Sand Cat lätt kastad? Den väger inte så mycket men ser kompakt ut.

GRÄVLINGEN
              Är inte burt ett "pullbait"?

Jag har en sådan, men den är ju flytande och sticker ner max 1m! Har inte riktigt fått det att funka, men det är ju lätt att man överger nya "knepiga" beten och fiskar de gamla hederliga!

Lycka till med dina Suikar!
              Vad får du inte att funka med burten? Jag är intresserad att höra mer om den.

hantelen
              Såg att Svartzonker kommit med en pulla. Inte skaffat mig någon själv än så jag kan inte svara för hur den fiskar. Men dom är väldigt trevliga att vila ögonen på!
              Igår 21:19
              Vart finns det info om den???

Kommentera

Pullbait

Tycker oxå att Weigted Burt och även Squirrly Burt är rätt sjysssta pullbeten.

Fiskar mina med långa hårda svep och låter dom stiga sakta.

Samtiding är båda grymma trollingbeten på ex Vättern vart man inta vill ha för mycket rörelse.

Kommentera

Kan också rekommendera Sand Cat som jag fått en hel del gädda på. Kvalitén är väl inte den bästa, tunn lack och ett ganska mjuk trä som lätt tar stryk men den fångar pike

Kommentera

Det verkar vara Burt och Sand Cat som rekommenderas.

Ingen som har något annat förslag?

När det gäller Burt, vad är skillnaden med Squirrly Burt och vanliga/viktade, i gång osv?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 857 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57