Hejsan!
Jag heter Linus och bor i Boston fram till juni. Jag pluggar har borta men jag har som alla er andra drabbats av den stora passionen sportfiske. Jag kommer fran Skane men ska flytta tillbaka till Stockholm i juni.
Min utrustning har senaste aren bestatt av en Abu Suveran haspel och en Shimano Citica multi. Tanken ar dock att nu nar jag befinner mig i USA ska uppdatera hela min utrusning.
Mitt fiske bestar av:
* Havsoring langs skanska kusten.
* Gadd och aborrfiske i sormlandska sjoar.
* Fiske efter lax och oring i strommen i Stockholm.
* Blandat fiske i norra Sverige.
* Sen vill jag verkligen fiska mer lax, t.ex. i Alvkarleby.
* Det ska ocksa sagas att jag aldrig fastnat for jerkande, aven om jag ar lite sugen pa att gora et nytt forsok.
Den utrustning som jag ar pa jakt efter ar:
* Ett fiskeset i 3000 klassen for gadda och havsoring.
* Ett lattare set i 2000 klassen, for fiske i sma vattendrag.
* Ett UL-set i 1000 klassen.
* En laxrulle som aven ska kunna funka till jerkande.
* Ett portabelt ekolod.
* Ev. ett flugfiskeset som ska primart ska funka till fiske efter havsoring.
* Blandade linor och drag.
Min budget ar knapp och ligger pa runt 800 $. Det kan bli lite mer aven om jag inte vill ruinera mig.
Grejen ar att jag ocksa har en stor passion for att gora bra affrer. Detta resulterar i att jag ar otroligt ambivalent. Ena dagen vill jag kopa Shimano ch andra vill jag kopa Daiwa!
Tanken ar dock att jag ska delge er all kunskap som jag insamlar om mina eventuella objekt. Jag laser otroligt mycket far ganska snabbt en bra uppfattning om vilka produkter som ar bra och vilka som ar daliga.
Jag hoppas att detta ska uppmuntra andra att gora klipp fran e-bay och etc.
Jag ar aven mycket tacksam for alla tips och reflektioner.
Mycket noje!
Jag heter Linus och bor i Boston fram till juni. Jag pluggar har borta men jag har som alla er andra drabbats av den stora passionen sportfiske. Jag kommer fran Skane men ska flytta tillbaka till Stockholm i juni.
Min utrustning har senaste aren bestatt av en Abu Suveran haspel och en Shimano Citica multi. Tanken ar dock att nu nar jag befinner mig i USA ska uppdatera hela min utrusning.
Mitt fiske bestar av:
* Havsoring langs skanska kusten.
* Gadd och aborrfiske i sormlandska sjoar.
* Fiske efter lax och oring i strommen i Stockholm.
* Blandat fiske i norra Sverige.
* Sen vill jag verkligen fiska mer lax, t.ex. i Alvkarleby.
* Det ska ocksa sagas att jag aldrig fastnat for jerkande, aven om jag ar lite sugen pa att gora et nytt forsok.
Den utrustning som jag ar pa jakt efter ar:
* Ett fiskeset i 3000 klassen for gadda och havsoring.
* Ett lattare set i 2000 klassen, for fiske i sma vattendrag.
* Ett UL-set i 1000 klassen.
* En laxrulle som aven ska kunna funka till jerkande.
* Ett portabelt ekolod.
* Ev. ett flugfiskeset som ska primart ska funka till fiske efter havsoring.
* Blandade linor och drag.
Min budget ar knapp och ligger pa runt 800 $. Det kan bli lite mer aven om jag inte vill ruinera mig.
Grejen ar att jag ocksa har en stor passion for att gora bra affrer. Detta resulterar i att jag ar otroligt ambivalent. Ena dagen vill jag kopa Shimano ch andra vill jag kopa Daiwa!
Tanken ar dock att jag ska delge er all kunskap som jag insamlar om mina eventuella objekt. Jag laser otroligt mycket far ganska snabbt en bra uppfattning om vilka produkter som ar bra och vilka som ar daliga.
Jag hoppas att detta ska uppmuntra andra att gora klipp fran e-bay och etc.
Jag ar aven mycket tacksam for alla tips och reflektioner.
Mycket noje!
Kommentera