"Skickas utan krokar" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Skickas utan krokar"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
    Känns det som ett problem att beten skickas utan krokar?
    Nej, det som är problemet är att jag inte köper anledningen då jag anser att det går att göra krokspetsarna ofarliga och på så sätt skona brevbäraren. Och utan att paketet blir mer än 3cm tjockt

Kommentera

Trollvarning....

Lätt lösning på ditt problem. Köp inte beten som levereras utan krokar om du nu har så stora problem med att folk säljer beten utan krok.
      Pike Vobiscum

Kommentera

Ursprungligen postat av dillinja Visa inlägg
        Lätt lösning på ditt problem. Köp inte beten som levereras utan krokar om du nu har så stora problem med att folk säljer beten utan krok.
        Bra idé.. ska tänka på det..

Kommentera

Ursprungligen postat av Hustler Visa inlägg
          Alla som tittat efter jerkbaits på tradera har antagligen stött på text i stil med "skickas utan krokar för brevbärarens skull"

Det känns som rent bullshit, dom/ni kan väl likagärna skriva att ni vill behålla krokarna till dom beten ni har kvar, för hur svårt kan det vara att packa in dom ordentligt!?

Någon som tänkt samma sak?

EDIT: Jag är inte ute efter att säga "skit i brevbäraren" eller gnälla över att jag är tvungen att köpa beten utan krokar, för det är jag ju inte. Det jag ville ha sagt är bara att jag har lite svårt att köpa anledningen att det är för brevbärarens skull då jag tycker det verkar ganska enkelt att skydda krokarna från att leta sig ut ur kuvertet. Sen undrar jag hur det kan komma sig att folk blir skitsura istället för att bara informera om att "alla" köper nya krokar till sina beten så det inte spelar dom någon roll.
          Hej Charmören; Det är väl bara humant och tidsbesparande om du får dina jerkbaits levererade utan krokar? Det är väl C&R (Catch & Release) du bedriver.
          Å andra sidan har väl inte du svårt att hitta "fina krokar" både på Akademiska och Uppsala Universitet.
          Go for the Nicelooking Ones!
          Old Firehand
          www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
            Jag har skickat en hel del beten och det är svårt att komma undan 3-cmregeln om krokarna sitter på så jag får oftast snällt sätta på 2 till frimärken.

Silertejp var ett bra förslag för att skydda brevbäraren. Har faktiskt själv funderat på hur man enklast kan skicka beten utan förpackning hyfsat säkert. Har oftast lindat in dom i plast av något slag men det är ju inte 100-procentigt.
            Ett förslag till en billig och enkel lösning om man vill skicka med krok till betet. Ta väck krokarna ifrån betet och placera dem i en tom toa eller hushållsrulle. Häfta eller tejpa ändarna, platta till rullen och stoppa den i ett vanligt kuvert tillsammans med betet. Tjockleken med en Eagle Claw 4/0 blir ca 28 mm.

Jag har skickat mängder av trekrokar som brev där det enda skyddet har varit en bit från kartongen till vanliga frukostflingor som vikts och placerats i ett vanligt kuvert. Jag tror kartongpapper skyddar bättre än plast.

Björn

Kommentera

Tycker det rä smidigast att skicka utan krokar, slipper men hålla på med en massa tejp och gummiband osv. Sen är det klart att man skonar dem som sorterar posten samt de som delar ut den! Sen är det ju så att många begagnade beten som byter ägare kräver ett krokbyte!

Hur som helst... Jag kommer fortsätta skicka utan krok!
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

det är smidigare på alla sätt och vis att skicka utan krokar, så anledningen torde spela mindra roll. om det är snikenhet eller vurm för brevbärare kvittar, då det är bäst för alla inblandade utan krokar. man kan ju börja fundera på vem det i så fall är som är sniken :-)
                jag sätter mina pengar på den som tycker att att alla nyttoaspekter får stå tillbaks, för den lilla summa ett par nya krokar kostar...
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

1) Vem är det som är sniken i detta fallet?
                  2) Du vet ju vad du bjuder på för objekt - står det utan krokar så kan du väl anpassa ditt bud till det.
                  3) 90% av alla beten som finns på marknaden har undermåliga krokar - i alla fall enligt mina kravspecifikationer.
                  -----------

<"))))><

Kommentera

Känns som ett i-landsproblem...
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter Larsson Visa inlägg
                      1) Vem är det som är sniken i detta fallet?
                      2) Du vet ju vad du bjuder på för objekt - står det utan krokar så kan du väl anpassa ditt bud till det.
                      3) 90% av alla beten som finns på marknaden har undermåliga krokar - i alla fall enligt mina kravspecifikationer.

Jag undrade mest över anledningen att de skickas utan krok, problemet är inte att jag står med fickorna ut o in och undrar hur jag ska ha råd med krokar till alla jerks jag köpt utan krok då det inte är fallet.
                      Jag är bara tveksam till att det är för brevbärarens skull då det enligt mig verkar lika enkelt att skydda krokarna som att ta bort dom + att om krokarna är så fruktansvärt usla borde väl de flesta som säljer beten vilja att dom försvinner ur deras ägo snabbast möjligt =)

Varför blir ni så arga och skriver samma sak om och om igen när jag utvecklat vad jag menade...?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 754 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B