HÖ-Justerö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÖ-Justerö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HÖ-Justerö

Hej,
    Har hört att Justerö/Ljusterö ska hålla bra havsöringsvatten, eftersom att jag inte hade en aning om det blev jag positivt överraskad med tanke på att landstället är beläget näst intill. Nu undrar jag om det finns någon som fiskat här förut(efter HÖ), och kan dela med sig lite av sin kännedom?

Andra tips på bra HÖ platser i lite större utsträckning uppskattas även ....
    Har båt föresten..
    Senast ändrad av vibir001; 2009-01-05, 19:43.

Kolla ditt sjökort, grunt stenigt vatten är vad du söker sund mellan öar (grunt sådant) är vad du söker resten är utforskning och upplevelser samt fina promenader lycka till de finns där men inte alltid läs på om deras vanor!
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Okej, men hur många gånger tycker du man bör pröva ett nytt vatten innan man med säkerhet kan konstatera att det inte var något bra ställe?

Kommentera

Haha omöjlig fråga vad gäller H-öring de finns där men har du resultatkrav börja meta lättfångat gå ut och testa samt läs på deras vanor finns massor av info.lycka till
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av vibir001 Visa inlägg
          Hej,
          Har hört att Justerö/Ljusterö ska hålla bra havsöringsvatten, eftersom att jag inte hade en aning om det blev jag positivt överraskad med tanke på att landstället är beläget näst intill. Nu undrar jag om det finns någon som fiskat här förut(efter HÖ), och kan dela med sig lite av sin kännedom?

Andra tips på bra HÖ platser i lite större utsträckning uppskattas även ....
          Har båt föresten..
          Hej Viktor; Jag har fiskat efter havsöring av och till utmed Ljusterö sedan jag för massor av år sedan (1971) fick följa en jobbarkompis på Ahlsell & Ågren som hette Kurt Eriksson och hade fritidshus på Ljusterö. Klart bästa området då och nu var och är utmed stränderna på Ljusterösidan av färjeläget. Det fanns även säkra havsöringplatser strax norr om färjeläget på västsidan av Lerviksön och i Siarösundet. Söder om färjeläget hittar du havsöringplatser över grundområdet sydost Ålön och i sundet mellan Ålön och Töcknan och ända ner till och runt Grindaön. Bäst är att försöka fiska av hela området systematiskt under senhöst, vinter och vår och exakt memorera varenda punkt där du haft kontakt eller påslag av en havsöring. Efter ett antal års ihärdigt nötande med olika beten efter havsöring har du kanske 30 - 40 egna kontaktpunkter och "Hot Spots" för havsöring ....och då är du en riktig havsöringsfiskare.
          Go for the Big Ones!
          Old Firehand
          Senast ändrad av Old Firehand; 2009-01-05, 20:25.

Kommentera

Grymt bra, tackar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 846 visningar
            1 gilla