Ursprungligen postat av elanen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
haspelrulle som klarar spinnare
Collapse
X
-
Med Ul-rulle får du räkna med att fiska med ganska tunn lina. Eftersom spolen är just en liten uppläggningsyta för linan. Smal och kompakt pålindning av linan. Och då är det viktigt att du har rätt lina som passar. Har kört gul Strike Wire och fungerat bra. 0,14-16 är lagom tycker jag. 0,12 är kantboll.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wobblersnidarn Visa inläggHej
Jo dom där plastbitarna får jag väl köpa igen dom användes flitigt för ca35år sen ,efter övergången till ambassadeur rullen så slapp man spinnar problemet .
Men det är en annan sak.
Är det bara jag som har sådana problem.
Go for the Big Ones & Merry X-mas!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggMed Ul-rulle får du räkna med att fiska med ganska tunn lina. Eftersom spolen är just en liten uppläggningsyta för linan. Smal och kompakt pålindning av linan. Och då är det viktigt att du har rätt lina som passar. Har kört gul Strike Wire och fungerat bra. 0,14-16 är lagom tycker jag. 0,12 är kantboll.
Go for the Big Ones & Merry X-mas!
Old Firehand
Ps. När jag köpte mina Mitchell 300 och 330 franska haspelrullar hos Ingvar Erikssons Cykel & Sport ovanför S:t Eriksplan (vilket år tror du) fick jag både djupare normalspolar till grövre 0,30 - 0,35 mm nylonlinor och grundare spolar till 0,15 - 0,25 mm nylonlinor. Ds.Senast ändrad av Old Firehand; 2008-12-19, 12:54.
Kommentera
-
Mors Old Firehand. Ja Mitchell har gjort ett gäng bra rullar. Fast det var ju några år sen det var kvalite.
Har ägt några men dom dog ganska fort. Helt klart rätt att dom med bra spolar ger rättvisa åt fisket.
När du snackar om Erikssons Cykel Och Sport. Då menar du väl inte butiken som ligger nära Fridhemsplan, nära korsningen ST:Eriksgatan/Fridhemsgatan. I nära anslutning till ST:Göransgatan.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggMors Old Firehand. Ja Mitchell har gjort ett gäng bra rullar. Fast det var ju några år sen det var kvalite.
Har ägt några men dom dog ganska fort. Helt klart rätt att dom med bra spolar ger rättvisa åt fisket.
När du snackar om Erikssons Cykel Och Sport. Då menar du väl inte butiken som ligger nära Fridhemsplan, nära korsningen ST:Eriksgatan/Fridhemsgatan. I nära anslutning till ST:Göransgatan.
Pär Lindberg var som 12-åring tillsammans med sin far och hälsade på mig i Bålsta och fick några 7-grams bruna och svarta Crappie Buster som han fiskade bort självförtroendet på hos de "stora grabbarna" vid regnbågsfiske i Fyrväpplingen. Det måste ha varit något av åren 1973-1976. Memories! Idag är Pär Lindberg marknadschef och storpamp hos Normark Scandinavia AB...
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Old F, ja det var satan så snabbt Pär L, koml loss från Berras och fick ett kanonjobb.
Det var en skön kille att snacka fiske med. Speciellt då pimpel på grov borre.
Ja då var det inte den butiken jag tänkte på.
Vobblersnidaren, Är nog rätt knepigt att tipsa om Ul-rullar av senaste slag.
Bäst är nog att du spanar på nätet eller besöker din handlare.
Smaken är ju väldigt delad och sen kommer ju prisfrågan till också.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Eller så köper du riktigt små kullager lekande.....! lite svårt att förstå problemet faktiskt varenda haspel av kvalitet kommer tvinna linan exakt som principen säger dvs haspelrullar tvinnar lina i de flesta fall är detta försumbart eller icke noterbart känner du att du har ett problem här köp små kullager lekande och sätt framför spinnaren mvh och lycka tillI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 786 visningar
1 gilla