Har ni några tips eller erfarenheter om haspelrullar som lämpar sig bra till jerkfiske? Gärna i vettig prisklass. Bespara mig alla kommentarer om hur dåligt det är att jerka med haspel =)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Haspelrulle till jerk?
Collapse
X
-
Haspelrulle
Är vanligtvis själv en stor anhängare till haspel när det gäller de flesta fisken, men måste erkänna att när jag köpte jerkutrustningen så blev det på klassiskt vis. Men jag vet att fiskeguiden Hans Nordin (visst är det så han heter..?) använder haspelrullar på sina guidade turer. Både själv och de han har till sina kunder. Du kan ju maila honom och fråga vilken rulle han använder. Han brukar annonsera i diverse fisketidningar har jag sett. (Hade dock ingen till hands här när jag skulle svara på ditt inlägg, sorry..)
-
Jag körde med haspel i början och oavsett hur fin den är så tar den mycket stryk och blir "glappig" etc....Men Shimanos Stradic och TwinPower rullar är perfekta till det och håller hyfsat om man bara kör lite lättare jerkbaits som Buster Jerk och liknande.....(men måste ändå råda dig o köpa en multiplikator, de är faktist bättre i detta fallet:-))
Kommentera
-
Hej Shoulder; Att jerkbaitfiska med haspelrulle känns för mig som att använda långfärdsskridskor vid ishockey!Ursprungligen postat av shoulder Visa inläggHar ni några tips eller erfarenheter om haspelrullar som lämpar sig bra till jerkfiske? Gärna i vettig prisklass. Bespara mig alla kommentarer om hur dåligt det är att jerka med haspel =)
Save the Big Ones for me!
Old Firehand
Kommentera
-
Varför skulle inte en haspel kunna hålla till jerk? Är det konstruktionen som sådan som är klen eller sämre kvalité än multirullarna?C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 872 visningar