Matte71-En ärlig kille! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Matte71-En ärlig kille!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Matte71-En ärlig kille!

Hade en tråd i slutet av förra veckan som handlade om ett trasigt spö jag köpt via fiskesnacks köp och sälj!
    Hade köpt ett BFT Walker Medium spö med en Daiwa Megaforce rulle och en låda med olika vertikal jiggar. Säljaren var Matte71. Som jag skrev i den tråden så var spöt trasigt när jag öppnade mitt paket! Det var ca 10-15 cm som fattades i spötoppen, och dessa delar fanns inte i paketet! Det var efter det som jag via forumet försökte få fram mer info om killen som skickat det. Och såhär i efter hand så var väll detta ett ganska onödigt och dumdristigt tillvägagångssätt! Han vart lite väl uthängd utan att få en riktig chans till en förklaring! Jag skulle gett honom mer tid att svara på mina PM. Dagen efter så hade han hört av sig och var riktigt irriterad på att spöt var trasigt! Och han var helt ärlig dessutom! Spöet var helt när han skickade det till mig! För jag hittade nämligen delarna från spöt inuti en papperstuss som satt fast i tuben/röret som spöt skickades med! Så det hela var postens fel! Och inte Mattes! dom hade tryckt ihop tuben helt så spöet inte fick plats och därmed gick av! Matte hade tejpat skarven på röret riktigt ordentligt! så det har brukats våld för att få ihop det!

Ville bara be om ursäkt till Matte via detta inlägg och påvisa att köp från honom inte är något att undvika! Han är en riktigt bra och ärlig kille!

Ha, ha, ha! Ja, han behöver det stödet.

Han är en duktig fiskare, men är värre än mig på att redigera foton... hm, mycket värre!

Man skall aldrig skarva tuber med tejp om man vill skicka spön, har varit med om att spötoppar allt som oftast "tittat ut"! En lärdom i livet... Många "seriösa" som åkt på en ordentlig utskällning vill jag lova!
    Senast ändrad av Muskytracker; 2008-11-23, 20:57.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg

Har är en duktig fiskare, men är värre än mig på att redigera foton... hm, mycket värre!

Man skall aldrig skarva tuber med tejp om man vill skicka spön, har varit med om att spötoppar allt som oftast "tittat ut"! En lärdom i livet...
      Tack för tillrättavisningen Ronnie.

Mt: Det var riktigt bra tejpat, smart sätt o sätta ihop det dessutom,
      vet inte hur posten gjort för o föra in den andra röret!
      och du, kör hårt med abu-linan!

Kommentera

Det var schysst gjort av dig Hyttingen att skriva uppföljningen på historian.
        Synd att posten kan vara riktigt dryga och tråkiga, skönt att det löste sig iaf.
        ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av birkan Visa inlägg
          Det var schysst gjort av dig Hyttingen att skriva uppföljningen på historian.
          Synd att posten kan vara riktigt dryga och tråkiga, skönt att det löste sig iaf.
          det var det minsta jag kunde göra!
          Och posten får man ju bara mindre och mindre förtroende för!

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg

Han är en duktig fiskare, men är värre än mig på att redigera foton... hm, mycket värre!

Man skall aldrig skarva tuber med tejp om man vill skicka spön, har varit med om att spötoppar allt som oftast "tittat ut"! En lärdom i livet... Många "seriösa" som åkt på en ordentlig utskällning vill jag lova!
            håller med Matt, det var ordentligt tejpat! Dom har tagit i när dom tryckte ihop tuben! ORDENTLIGT!

Kommentera

Det räcker inte att tejpa! Oavsett hur mycket du försöker, tro mig. Du måste säkra med två spikar etc. Inlägget handlar inte för mig om Matte71 är seriös eller inte, varför skulle han skicka dig ett knäckt spö? Tror verkligen inte han skulle göra något sådant. Tejpa dock aldrig ihop två tuber och tro att det skall hålla när du vill frakta spö, en lärdom!
              Senast ändrad av Muskytracker; 2008-11-23, 21:10.

Kommentera

Har hört talats om folk som skickat aluminiumtuber med flugspön i med bussgods. Och när de kommit fram så har tuben sett ut som ett V....

Hur personalen lyckats med det kan man ju undra. Man kan ju också undra varför de levererar dom utan att på något sätt följa upp det och skriva på paketet att en olycka skett och att dom kommer kompensera. Utan man ska själv behöva ta tag i det.

Kommentera

Jag brukar kapa av en bit papprör på 20-25cm som jag sen skär bort lite av på längden så jag kan göra omkretsen mindre. Dra på lim och tryck ner rörstumpen halvvägs inuti det långa röret, sen på med mer lim och tryck på biten du ska förlänga med. Inte för det behövs massa tejp efter men jag brukar dra några varv iaf...
                  Skarven blir stenhård och jag har aldrig fått höra om rör/spön som har gått sönder som jag skickat

Kommentera

Ursprungligen postat av Rosa Pantern Visa inlägg
                    Jag brukar kapa av en bit papprör på 20-25cm som jag sen skär bort lite av på längden så jag kan göra omkretsen mindre. Dra på lim och tryck ner rörstumpen halvvägs inuti det långa röret, sen på med mer lim och tryck på biten du ska förlänga med. Inte för det behövs massa tejp efter men jag brukar dra några varv iaf...
                    Skarven blir stenhård och jag har aldrig fått höra om rör/spön som har gått sönder som jag skickat
                    Exakt så jag gjorde, ruskigt smart konstruktion som blev uberstark!
                    Fattar inte hur de har pressat ihop det..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 846 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B