Ul set - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ul set

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ul set

Är sugen på att börja köra lite ul fiske. Någon som kan rekomendera ett hyfsat set? Ska man ha långa eller korta spö? Samt vilken kastvikt är lagom? Det kommer främst användas till gäddfiske och även lite abborre i sommar. Länka gärna hela set annars spö och rulle separat, sen priset vet jag inte riktigt hur mycket jag vill lägga, behöver inte vara det bästa som finns ute men inte heller fladens skit som jag redan har testat.

Det viktigaste är skön känsla i spöt samt en rulle som inte glappar och liknande.

Beror nog bara på vad du vill betala... men fins nog ett gäng andra poster här på forumet som handlar om UL grejer.
    >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

http://fiske.makkes.se/

Kommentera

Skönt spö!

Sen skulle jag rekommendera en stradic 1000 eller en nasci 1000. Ligger på dryga tusenlappen!
      www.värmdöguiderna.se

Kommentera

Kan verkligen rekommendera Shiman Sedona 750 rullen.
        Sen finns det ju massa olika spön, ja har ett nytt jaxon nu som jag är otriligt nöjd med då det är 190cm och riktigt skönt att kasta med.
        Men det finns ju som sagt sjukt mycket olika Ul spön och rullar men nu har dem ju sänkt priset på Sedona rullen så jag hade nog valt en sådan igen, annars har du den värre modellen från shimano som kostar ca 1100:- säkert en riktigt fin rulle det också

Kommentera

Vet ej riktigt vilken längd man ska ha, ett kort eller ett långt, hur påverkar det känslan?

Kommentera

känslan vet jag inte direkt hur det är på de längre spöna, då jag precis har fått mitt och inte fått något napp ännu men du har ju mer att hålla i när du kastar ut men det är nog lite som man själv känner, tror inte du kommer bli besviken om du köper ett långt spö dem är som fjädrar ändå

Kommentera

Vill du ha ett riktigt prisvärt set så kolla in http://www.olssonsfiske.se/ dem säljer beastmaster spöt samt sedona rullen nu till rea pris 995:- hade jag inget sedan innan hade jag slagit till direkt

Kommentera

[QUOTE=MetarN;403003]http://www.sportfiskeborsen.se/index...&productId=973
                Skönt spö!

Sen skulle jag rekommendera en stradic 1000 eller en nasci 1000. Ligger på dryga tusenlappen![/QUOTE

1000 storlek på en rulle är för stort till ul och en frambromsad stradic kostar över 2000kr. köp en sedona 500fd den är riktigt skön och kostar bara 1000kr sen kan jag rekomendera shimano nexave-bx eller ett catana som är mella 165cm och 180cm för ju kortare spön du har ju roligare blir det att drilla fisk
                [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inlägg
                  Vet ej riktigt vilken längd man ska ha, ett kort eller ett långt, hur påverkar det känslan?
                  köp ett kort för det är så jävla kul att drilla fisk på ja fick en gädda på 8kg på mitt ul(sedona 500fd och nexave-bx 165ul) och på det hade jag 0,08mm flätlina
                  [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

du kastar längre med ett längre spö, men jag kör hellre med ett kortare ul-spö med en lite större rulle på då kommer jag så långt som jag vill komma iaf. spöt som jag har är ett brekly.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 846 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B