Vilken lågprofilare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken lågprofilare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken lågprofilare?

Vilket märke ska man välja av lågprofilsrullarna, ABU eller Shimano?

Varför just ABU eller Shimano, min nästa LP kommer att vara en Daiwa SOL. Sedan finns ju Quantum, Pflueger m.fl.

Kommentera

Om man går på det dyrare sortimentet så har nog alla rullarna bra kvalitet. Japaner är ju bra på att konstruera saker med bra precision så både Daiwa och Shimano gör ju bra saker.

Jag har själv kört Daiwa Fuego och den är grymt skön men bra broms och fina kastegenskaper. Den är förövrigt till salu på grund av att jag inte använder den mer. Hinner inte fiska lika mycket som tidigare och det känns onödigt att ha utrustningar som bara ligger.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Är du ute efter den mest prisvärda så skall du kolla in Daiwa Exceler som lätt slår alla andra rullar i den prisklassen. Annars finns ju dyrare värre saker men skall du ha något som fungerar bra så kolla in den.

Kommentera

jag har rullar från Daiwa shimano och abu plus några lågprofilare till men bäst fungerar den billiga från shimano och daiwa megaforce rullen abus revo är också driftsäker men kommer inte överens med slirbromsen som är mycket mer lättinställd på dom andra.
          Rullen från Daiwa ej med på bild
          Bifogade filer
          Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
          Nu även blog på gylta.blogspot.com
          Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Tackar för tipsen! Det är något begränsat utbud av modeller på www.monsterfishingtackle.com där jag kommer att beställa. De modeller jag velar mellan nu är: Daiwa zillion high speed, ABU Revo Premier och Shimano Curado 300E. Samtliga kostar ca 250-260 dollar.

Mvh

Kommentera

Har haft en revo stx vilket inte skiljer så mycket mot premier och den tyckte jag inte om, kändes lite "billig" jämnfört med många japanare i samma prisklass. Daiwas zillion rullar har jag läst mycket bra om annars, jag kommer själv att köpa en Zillion inom en snar framtid så man får testa lite själv

Kommentera

hej vad ska rullen användas till för fiske ?? beten?? rullarna du väljer mellan är gjorda för olika fisken. väldig storleksskillnad på rullarna också..

Kommentera

Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
                  hej vad ska rullen användas till för fiske ?? beten?? rullarna du väljer mellan är gjorda för olika fisken. väldig storleksskillnad på rullarna också..
                  Måste erkänna att jag inte kollade storleken så noga..
                  Rullen kommer att användas till spinn fiske efter både gädda och öring. Till öringfisket kommer skeddrag från ca 18-22 g att användas. Till gäddfisket vobbler och skeddrag från 18-40g.

Tål någon av dessa lågprofilare fiske med mindre jerkbait i storleksklassen 50g ?

Mvh Björn

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  3 864 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B