esox lucius slow sink - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

esox lucius slow sink

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• esox lucius slow sink

Köpte precis mitt första jerkset! Och ett lucius och ett annat amerikanskt handgjort grejs. Frågan lyder: är detta bete (lucius) ett svårfiskat sådant? mit nämnligen sprattlar bara till och åker framåt varje gång jag "jerkar"..har iofs bara spenderat ett par timmar på detta fiske, men jag tror jag gör ganska så rätt

miraklet däremot var att jag fick på en snipa alldeles utanför bryggan på detta drag, men tappade den efter en sekund.. betet gick så förfärligt dåligt (men jag vet ju inte hur det ska gå) så ajg trodde inte jag skulle få fisk..

hur SKA ett lucius gå i vattnet? ungefär som buster? för då vet jag vad jag ska sträva efter.

tacksam för svar!

har en sån jag med, och uppfattar gången likadant som du men jag kanske gör fel:=) tycker ej om det iaf.

Kommentera

Det står att slow sinken ska dras hem som en belly flasher... HUR gör man då?

Kommentera

vet ej faktiskt..
        har ej fiskat så mycket med den.

Kommentera

Den modellen (bellyflashern) ska inte ha någon fin sida-sida gång, utan ska gå precis som du säger, bara sprattla till, simma frammåt och visa magen. Så fortsätt bara som du gör!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Köpte ju en annan också, men den sprattlar bara till lite den med.. kändes så konstigt när man sett buster i aktion då den så fint rör sig från sida till sida.. jag gör alltså rätt?

Kommentera

Tafsen

Har kört en del med Esox jerkar och det som är viktigt är att anpassa tafsen, vilket förövrigt gäller de flesta jerkar man använder....... Esox kräver en ganska lätt tafs för att få en bra gång....... knyter du egna tafsar så kan du pröva dig fram...... Det som är kul med Esox Belly flasher är att du kan jerka den med ett snabbt tempo vilket gäddorna gillar så här års..........Kör du en tung tafs typ tjock piano tråd så förstår jag att den inte går riktigt som du har tänkt dig.

Kommentera

vad heter det andra draget du köpte?

Kommentera

Ingen aning vad det hette, det var nå amerikanskt handgjort iaf vet inget mera. kanske borde fråga försäljaren?

Så jag ska alltså göra en egen tafs ist? då gör jag det! gör det något om den är lång?

fick för övrigt min första landade jerkgädda idag på luciusen! så härligt!

Kommentera

hehe grattis :P det finns ett bete som heter Flipper det är gjort av ACE och det är amerikanskt, om det är det du köpte så ska det inte fa sida till side utan bara sprattla till lite och visa sidorna ;O

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 911 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B