Jiggtafs ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jiggtafs ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jiggtafs ?

`Tjena !!

Nån som har nåt bra tips på tafsmaterial eller färdiga jiggtafsar ?
    och vart hittar man dom ?

hojj

antingen dessa om du vill knyta själv http://www.fishit.com/product_info.p...ducts_id/81322
    eller dessa färdiga:

har använt wolfram mycket och är supernöjd med dem! speciellt de tunnaste!
    sigpic

Kommentera

Jag upplever att gången försämras mycket på de små jiggarna om man använder tafs!? eller man får iaf inte lika mycket fisk! Vad tycker ni?
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Även om tafs gör så att jiggarna får sämre gång och resulterar i färre fiskar så använder jag tafs, med tanke på den glupska gäddan.
        Pengarna som försvinner lite då och då kan man tåla, men vi kan väl åtminstone visa lite respekt för gäddorna. Gäddorna gör oss glada, vi får väl göra någonting i gengäld.

Det är stor skillnad på mjuk och stel tafs vid jiggfiske. Mjuka och följsamma tafsar förstör inte lika mycket.
        Senast ändrad av niklas-; 2008-08-26, 14:26.

Kommentera

Så de ni som säger att tafsen stör jiggens gång. . . gäller det även mjuka tafsar som diedose har tipsat om ?? . . ja har hört att dom ska vara så mjuka så det spelar ingen roll ??

Kommentera

Ursprungligen postat av Eastonenn Visa inlägg
            Så de ni som säger att tafsen stör jiggens gång. . . gäller det även mjuka tafsar som diedose har tipsat om ?? . . ja har hört att dom ska vara så mjuka så det spelar ingen roll ??
            Jag har jiggat nu i många år å jag tycker inte att tafsen stör gången så länge man inte kör med en för grov tafs. Tjock nylon funkar en bit men även den tar gäddorna av. Nu kör jag med Pro leader och wolframtafsar. Det funkar kanon!!!!

Kommentera

Jag fiskar helst abborre utan tafs om det är möjligt, men om det är mycket gäddor i farten vilket det oftast är ibland så kör jag med tafs. "Gången" på jiggen blir självklart sämre med tafs än utan, så är det bara.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
                Jag fiskar helst abborre utan tafs om det är möjligt, men om det är mycket gäddor i farten vilket det oftast är ibland så kör jag med tafs. "Gången" på jiggen blir självklart sämre med tafs än utan, så är det bara.
                Håller absolut inte med dig,wolframtafsarna e kanon. Precis hemkommen från ett fiske. Det resulterade i ett tiotal borrar med en topp på 1,2 kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av heddon Visa inlägg
                  Håller absolut inte med dig,wolframtafsarna e kanon. Precis hemkommen från ett fiske. Det resulterade i ett tiotal borrar med en topp på 1,2 kg.
                  Okej, har inte testat wolframtafsarna men dom är säkert fina. Men med dom flesta andra material så blir "gången" på jiggen sämre, även om man knappt märker det ibland

Var själv också ute nyss efter innebandyträningen och det blev ca 15 st med topp runt 7-8 hg.

Kommentera

Jag tycker att tafs är en självklarhet i de flesta vatten. Är inte alls förtjust i volframtafsar som krullar sig, går av och dessutom är alldeles för korta i de flesta utföranden.

Jag tror inte blivit outfishad av någon som kört utan tafs när jag använt det själv.
                    Skräddarsydda företagsaktiviteter och konferenser - www.eventguiden.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 866 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B