Köpa Ambassadeur - vilken av dessa bör jag välja? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa Ambassadeur - vilken av dessa bör jag välja?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa Ambassadeur - vilken av dessa bör jag välja?

Hej! Har precis hittat detta forum och det verkar superbra så jag hoppas på lite hjälp här.

Ska köpa lite tyngre spinngrejer då norskt fjordfiske och även gäddfiske står på schemat. Jag har lite problem att hitta ett spö i 10-fots klassen på upp till kanske 100g kastvikt, men vad det gäller rulle så är jag sugen på någon av dessa Ambassadeurer. Vilken skulle ni valt? Priset är oväsentligt.

C4

Record C6

Orange 6600 CL

Tack för hjälpen!

PS. Om någon känner till ett grymt spö som bör passa mig så skriv gärna om det också!

[QUOTE=Snäckan;384214]Ska köpa lite tyngre spinngrejer då norskt fjordfiske och även gäddfiske står på schemat. Jag har lite problem att hitta ett spö i 10-fots klassen på upp till kanske 100g kastvikt, men vad det gäller rulle så är jag sugen på någon av dessa Ambassadeurer. Vilken skulle ni valt? Priset är oväsentligt.

Satsa på en Amb 6500 CS Rocket eller Pro Rocket, de är bättre rustade för tunggung än de andra rullarna du nämner.

På spösidan har BFT en riktigt bra 11fotare, och om du kontaktar Gävle Fiskeredskap har de säkert ett Salmo Salar kvar och även om det är långt (12ft) är det ett kanonspö. Sen finns ett spö ABU Suverän 10ft klassat 18 - 70, men det är mer ett 30 - 100g.
    www.utreel.com

Kommentera

Vid val av rulle så tycker jag att Recorden är det trevligaste av dina alternativ. Men CL Rocket är mycket prisvärd. Och den funkar bra till tyngre kustmete det har jag använt min till. Nu har jag dock upgraderat till en CS och En CT Sports Mag. Så jag kan sälja min till en rimlig penning PM vid intresse.

Vad gäller spö så kan jag hålla med UT om ABU Suverän, den e suverän. Annara tycker jag att http://www.fishonnet.se har fina spön deras Lemax Platinum är mycket prisvärda.

Kommentera

Helt klart en Pro Rocket! Rejäl rulle med kromat mässingstativ. Snygg är den också
        Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Lägger också en röst på Pro Rocket, kör med lillasyster 5500 till kombinerat gäddspinn och Jerk och den har funkat fint i 4 år nu så med den i större storlek för fjordfiskets skull så blir Du inte besviken.

Det är inget fel på de andra heller men PR.en är redigt stabil så när pengarna inte är problemet så köp det bästa Du kan få

Kommentera

Hej igen och tack ni som svarat. Nu har det klarnat vad det gäller rulle och jag har fått några fina spö-alternativ. Tack så jättemycket, kanon att få så bra och snabb hjälp.

Fiskeintresset har legat på is en längre tid men nu är jag jättepeppad så det kommer nog fler frågor

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 785 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B