Blir antigen ett Piglet Evo II eller BFT Contest 6'6" - 110 gram ,! hittar inte mkt information om BFT Contest 6'6" - 110 gram , hittar de bara på wallinsfiske för 1145 nån som vet om de finns billigare nånstans?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bra jerk spö som går att trolla me?
Collapse
X
-
Ring och hör med dom på attitudebaits om de har något, det har de haft iaf, men jag vet inte om det gäller längre....
Tel nr: 019-32 14 15I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Heltvild Visa inläggtja, tänkte höra om nån hade nåt sjysst tips på ett Jerk spö som duger bra att trolla me! tänkte jag skulle föröska göra 2 i ett efter som de kommer vara blandat fiske.
Köp Cwc Dual pike
Får du 2 toppar med kan du ju trolla med den längre toppen .
/Fredrik
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NånRandom_krokblötare Visa inläggvarför ska spöt vara 2-delat? Är inte att rekomendera när det gäller jerk-fiske anser jag...det blir en jävla massa ansträngning på "skarven" när man är ute och jerkar en hel dag och delarna glider liksom isär. spöringarna hamnar snett med jämna mellanrum och har man otur kan delarna lossna vid ett kraftigt mothugg. Ett odelat är mkt robustare...
Fiskar dock bara upp till 120g beten så över det kan jag inte uttala mig om men det är nog inte många procent som fiskar med så mycket tyngre beten.
Sen vet inte jag vad du har haft för två delat jerk spö innan. Skulle vara intressant att veta så ingen går och köper det bara.
Kommentera
-
de gånger jag har fiskat med 2-delat är det just när man dängt med de lite tyngre betena som jag upplevt att spöt "vrider" sig. Men man märker av det även när betesvikten är runt "standard" d.v.s. runt en 100g...kanske inte är någon större fara för fisket men det är oerhört iriterande och det känns ju inte så stabiltl. Det kanske är mest psykologiskt men jag har större förtroende för ett odelat spö...och det tycker jag är viktigt, att man har förtroende för sin utrustning. Man brukar fiska som bäst då. Det spö jag andvänt mest när jag fiskat med 2-delat är ett "Quick Stick MP Casting 160". Nu vet ju inte jag om det spöt är "dåligt" eller om det bara är så att det jag har fiskat med är ett "måndags-ex"... Det vred sig dock något och man fick justera toppen lite då och då.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NånRandom_krokblötare Visa inläggde gånger jag har fiskat med 2-delat är det just när man dängt med de lite tyngre betena som jag upplevt att spöt "vrider" sig. Men man märker av det även när betesvikten är runt "standard" d.v.s. runt en 100g...kanske inte är någon större fara för fisket men det är oerhört iriterande och det känns ju inte så stabiltl. Det kanske är mest psykologiskt men jag har större förtroende för ett odelat spö...och det tycker jag är viktigt, att man har förtroende för sin utrustning. Man brukar fiska som bäst då. Det spö jag andvänt mest när jag fiskat med 2-delat är ett "Quick Stick MP Casting 160". Nu vet ju inte jag om det spöt är "dåligt" eller om det bara är så att det jag har fiskat med är ett "måndags-ex"... Det vred sig dock något och man fick justera toppen lite då och då.
Delbart eller inte ja säger både och varför Jo???
Jag å 2 polare brukar fiska i hop i bland .Eftersom vi inte äger nån egen båt är vi hänvisade till våran fiskeklubbs lånebåtar .
Vi är 3 personer det blir väldigt mycket grejer.
Vi har varsin Värtan Pike eller Zaltbag dom är stora å väldigt skrymmande .
In i bilen ska följande
1 5 hk snurra
1 ekolod med tillhörande Låda med batteri
3 Betesväskor
Ev måste man hämta ett par åror också eftersom stöldrisken gör att dom inte kan ligga i båten ens fastlåsta .
Oftast har vi nån väska och kasse till med extra kläder engångsgrill mat osv.
Sen kanske vi ska fiska abborre eller nå annat än gädda .
Då blir det
3 spön per person -
1 Jerkspö var
1 Spinnspö
1 Ul spö eller numera lätt jerkspö också odelbart.
sammanlagt 9 spön
Å allt det här ska in i Min bil Seat Leon .
Om vi överhuvud taget får in allt i bilen så svär man över dom där spöna som inte går och dela .Visst det är dagens I-lands problem .
Numera så väljer min kompis å ta med sitt Delbara jerkspö .plus att vi gått tillbaka till våra gamla betesväskor ,trötta på allt kånkande.
Väldigt så mycket smidiagre å ha i bilen.
Ja har aldrig fiskat med delbart jerkspö men skulle ja köpa jerkspö i dag skulle ja välja ett delbart av den anledningen att det är lättare å transportera tar även mindre plats i båten.
Nu jerkfiskar ja allt mer sällan så det är väll bara tidsfråga innan jag slutar helt
och enbart kör tail fiske.
Så svar på frågan
Tänk efter innan du väljer det där odelade spöt .
/Fredrik
Kommentera
-
Det stora problemet är att alla tycker olika och har olika erfarenheter. Vissa gillar delbara spön andra inte, vissa säger att shimano är bäst andra tycker de är skit.osv.....
Det viktiga är nog att man måste bilda sig en egen uppfattning vad man gillar för lyssnar man för mycket på andra så kommer man nog aldrig till skott och välja något....
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-03-02, 17:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 911 visningar
1 gilla
|