Inverterad Viento - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inverterad Viento

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Inverterad Viento

Det skulle jag vilja ha. Twitching bar är för mig bara ett totalt onödigt och dumt koncept. Jag kan lätt rulla upp lina bara genom att rulla på spolen med tummen.

Det jag efterlyser är en rulle där man med ett enkelt grepp kan lägga ut 10-20cm lina. Slippa fingra på knappen för att frigöra spolen, rulla ut en stump lina och sen låsa spolen med veven.

Finns det något liknande?
    www.brofiske.net

Flipping-funktion fanns på några åttiotals ambor. Nu vette fasen om det finns på någon rullmodell öht..

Kommentera

På en Shimano Castaic kan du koppla på spolen utan att veva

Kommentera

Kan du inte ha rullen frikopplad och tummen på spolen?
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Det finns faktiskt den funktionen på iaf en modell av nyare ambassadeur. Jag köpte för 6-7 år sedan en högervevad lågprofilare som hette något med Bass blablabla 3000 eller liknande. Modellen var samma som T3000C med fler modeller.

Samma stativ på rullen som den till vänster i Hippos annons från något år sedan.

Den hade bakom frikopplingsknappen en switch som man kunde flytta åt det ena hållet för att få just den funktionen du efterfrågat.
          Jag var på den tiden och fram till för 3 minuter sedan korkad och förstod inte vad man skulle använda den konstiga funktionen till, men nu gör jag det.

Min sådana rulle bytte jag bort till en havsöringsfiskare för några år sedan då de verkade vara populära till just det fisket. Har sett dem på bild i fisketidningar flera gånger. Jag körde med ett kort spö till den och tyckte inte att den kastade speciellt bra.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
            Det finns faktiskt den funktionen på iaf en modell av nyare ambassadeur. Jag köpte för 6-7 år sedan en högervevad lågprofilare som hette något med Bass blablabla 3000 eller liknande. Modellen var samma som T3000C med fler modeller.

Samma stativ på rullen som den till vänster i Hippos annons från något år sedan.

Den hade bakom frikopplingsknappen en switch som man kunde flytta åt det ena hållet för att få just den funktionen du efterfrågat.
            Jag var på den tiden och fram till för 3 minuter sedan korkad och förstod inte vad man skulle använda den konstiga funktionen till, men nu gör jag det.

Min sådana rulle bytte jag bort till en havsöringsfiskare för några år sedan då de verkade vara populära till just det fisket. Har sett dem på bild i fisketidningar flera gånger. Jag körde med ett kort spö till den och tyckte inte att den kastade speciellt bra.
            Om den kastar bra eller ej har ju mindre betydelse när man vertikalfiskar.
            Det där verkar intressant. ska absolut kollas upp.

Wreckbender.> Klart man kan men jag skulle bara tappa spöt i sjön eller något liknande om jag skulle behöva göra ett mothugg med öppen spole.
            www.brofiske.net

Kommentera

Här är en liknande som ligger ute på Tradera nu, du kan ju maila säljaren och fråga om den har en Flipping Switch bak på tumknappen.

Även denna är av samma modell:

Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

QUANTUM har en funktion som heter "Flippin Switch". Det innebär att spolen stannar omgående när du släpper "tumtangenten". Du behöver alltså inte låsa spolen med ett vevstopp eller liknande. Kompisen har en och är väldigt nöjd med funktionen. Här är en länk till en av deras modeller:

http://www.quantumfishing.com/fwreel..._baitcast.html

/ZanderKing

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 866 visningar
                1 gilla