Köpa jerkset, osäker. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa jerkset, osäker.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Dookii Visa inlägg
    ElJohan, Polaren råka ut för extak samma syndrom med sing pfluger multirulle oxå efter nött vid saltvatten, den säcka ihop totalt. Han fick ut en ny, året modell.. men han har spolat kranvatten på sin efter varje pass o den funkar fin fint fortfrarnde.
    Passa er för att skölja av rullen för mycket och för ofta!
    Visst funkar det till en början men när du inte öppnar upp och smörjer efter sköljningarna så försvinner oljan och fettet allt eftersom.
    Jag sköljde efter varje pass förut, nu låter jag det vara helt utan.

Kommentera

Copy that, ska meddela polaren detta så det inte blir ett nytt haveri! =)

Kommentera

tjännna, har åxå blivit riktigt sugen på jerk. Såg filmen Gäddfeber där dom drar upp "krokodiler" och blev som kär, undrar om detta sett är något för en nybörjare, (är ung så har ganska små händer därför sejjer dom att man ska välja lågprofil)

Stort sortiment med fiskeutrustning, allt till sportfiskaren.

Kommentera

Ursprungligen postat av shoffy Visa inlägg
          tjännna, har åxå blivit riktigt sugen på jerk. Såg filmen Gäddfeber där dom drar upp "krokodiler" och blev som kär, undrar om detta sett är något för en nybörjare, (är ung så har ganska små händer därför sejjer dom att man ska välja lågprofil)

http://www.miekofishing.se/?pid=300051
          Hejsan Shoffy, trevligt att du beslutat dig för att börja jerka!

Jag rekommenderar dig verkligen att investera i en ordentligrulle från början. Abu 5601JB är den bästa i sin prisklass, ligger runt 1400:-. Denna är verkligen framtidssäker och köper du i butik har du även 10 års garanti på den. Är frälst i rullen själv!! Bättre kan du ej hitta för det priset.

Vad gäller spö kan du börja med ett busterstiff om du inte vill lägga ut mer pengar då ett strikepro contact/connector - stcroix spö gäller! (finns självklart andra bra, men detta är min åsikt)

Köper du detta i en butik kan du nog lyckas få med lina i paketet, eller iaf till ett bra reducerat pris.

Powerpro är en bra lina men jag tycker Strikewire extreme 0.36 är den ultimata efter provat den under sommaren!

Taffsar tycker jag du ska tillverka själv (billigast och bäst!), köp titanium toothproof wire, crosslock betes lås och några leekande! (Jätte lätt att tillverka)

Köp lite sköna beten BusterJerks (skitmört,abborfärgad,psycho,papegoj några bra färger) och en bigbandit suspending som du använder där det är gruntfiske så har du en bra början!

Detta blev kanske lite mer än vad du tänkt dig, men Rullen är värd att investera pengar i direkt, trooooooooooooo mig!!!!

MVH

Kommentera

Ursprungligen postat av flippe Visa inlägg
            Hejsan Shoffy, trevligt att du beslutat dig för att börja jerka!

Jag rekommenderar dig verkligen att investera i en ordentligrulle från början. Abu 5601JB är den bästa i sin prisklass, ligger runt 1400:-. Denna är verkligen framtidssäker och köper du i butik har du även 10 års garanti på den. Är frälst i rullen själv!! Bättre kan du ej hitta för det priset.

Vad gäller spö kan du börja med ett busterstiff om du inte vill lägga ut mer pengar då ett strikepro contact/connector - stcroix spö gäller! (finns självklart andra bra, men detta är min åsikt)

Köper du detta i en butik kan du nog lyckas få med lina i paketet, eller iaf till ett bra reducerat pris.

Powerpro är en bra lina men jag tycker Strikewire extreme 0.36 är den ultimata efter provat den under sommaren!

Taffsar tycker jag du ska tillverka själv (billigast och bäst!), köp titanium toothproof wire, crosslock betes lås och några leekande! (Jätte lätt att tillverka)

Köp lite sköna beten BusterJerks (skitmört,abborfärgad,psycho,papegoj några bra färger) och en bigbandit suspending som du använder där det är gruntfiske så har du en bra början!

Detta blev kanske lite mer än vad du tänkt dig, men Rullen är värd att investera pengar i direkt, trooooooooooooo mig!!!!

MVH
            Vet inte, kanske ska köra på det jag visade,,, har såpass låg budget

Kommentera

Hej alla forummedlemmar, första inlägget........

Har precis beställt ett Buster Stiff-spö, Amb 5601 JB, lina samt 1 st BJ för 1999:- på attitudebait.com. Endast 39:- i frakt. Hoppas nu alla lovord om JB:n stämmer för nu j-a ska det jerkas.

Kommentera

Ursprungligen postat av doctool Visa inlägg
                Hej alla forummedlemmar, första inlägget........

Har precis beställt ett Buster Stiff-spö, Amb 5601 JB, lina samt 1 st BJ för 1999:- på attitudebait.com. Endast 39:- i frakt. Hoppas nu alla lovord om JB:n stämmer för nu j-a ska det jerkas.
                har samma set men jag kan rekommendera att byta linan till en med kvalitet min var inget vidare i alla fall men annars har grejorna funkat perfekt
                pappa till elvira och amb 1601c

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 777 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B