manta - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

manta

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Kiwi
    Jerko hur gör man för att få toppern att gå lite djupare?,Jag låter den sjunka men den åker ändå alltid upp till ytan under hemjerkandet?
    Prova att gå upp en krokstorlek. Det sitter väl Eagle Claw 3/0 som original, prova med 4/0. Sen fiskar du kanske hem den för snabbt prova lite längre pauser mellan varje slag. Med lite träning så kan du få den att gå sick-sack, sick-sack för att sen med ett hårdare slag få den att vända. När du vänt den gör du en paus då vänder den sakta och fladdrar tillbaka på rätt köl. Har du ett följe får du garanterat ett hugg.

Kommentera

Originally posted by Mikespike82
      Hade en manta första gången jag skulle jerka, gick inget vidare då jag inte äns hade använt ambassaduer rulle förut!

Drog på utav bara den och *klitsch* försvann den riktigt lång från båten.
      Både jag och kompisen tittade bara på varandra, sen sa han:
      - skulle jag vart du skulle jag dyka efter den.

Det gjorde jag sen också, men inte fanns den där på botten inte.. plus att det var en riktigt geggig botten och ca 5m djupt, ingen vidare sikt heller.

Så nu har man ingen manta, men som alla säger här ovan så är den nog bäst till segt vårfiske!
      haha,precis så gjorde jag oxå i sommras. Jag satt på en pig Jr på jerkspöet med ambassadörrulle, tog ett ordenligt tag med det lånade spöet och vips så gick linan av . men vi hittade jerken som tur var. Efter det slutade jag kasta med den lånade ambassadören oc h jag har aldrig sedan dess lärt mig kasta jerkar vettigt med en sån rulle

Kommentera

för er som tycker bulldawgen är dyr, köp den på jacksonlures.com där kostar dom bara 80kr... sjukt billigt!!!

Kommentera

Originally posted by Jerko
          Sen fiskar du kanske hem den för snabbt prova lite längre pauser mellan varje slag. Med lite träning så kan du få den att gå sick-sack, sick-sack för att sen med ett hårdare slag få den att vända. När du vänt den gör du en paus då vänder den sakta och fladdrar tillbaka på rätt köl. Har du ett följe får du garanterat ett hugg.
          Just lugnare intagning får de flesta JB att gå lite djupare som du beskriver. I över huvud taget verkar folk köra ett hiskeligt tempo när de jerkar. Nybörjartips nummer ett är att lugna ner sig för att få till gången, samt komma till insikt att JB just har förmågan att vara väldigt lockande på stället sas, alltså de kräver ingen snabb hemtagning för att vara livliga i sitt beteende.

Just kombination zick-zack följt av ett hårdare jerk (likt det man gör när man fastnar i sjögräs instinktivt) har jag märkt är effektivt. För det är väl det du menar Jerko, eller?

//K
          Senast ändrad av cico; 2003-09-25, 17:34.
          BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar
          3 777 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B