Ursprungligen postat av Bernhard
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa Luna 253L???
Collapse
X
-
Hmm, den ser ju riktigt fin ut om det är denna du menar http://www.tackletour.com/reviewabug...9reelspre.html
Man kanske ska lugna sig lite iaf. Men det är jakt och fiskemässa om två veckor så då får man väl titta runt lite och se om man kommer på andra tankar, igen....hehe
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bernhard Visa inläggJag är i valet och kvalet nu. Svågern sticker över till USA i september och jag funderar på om han ska köpa med sig några rullar hem. Jag är lite sugen på en Luna. Jag kör just nu med en Abu TGC 5001C som jag stormtrivs med men jag är lite sugen på Low profile rulle. Eller ska man kanske satsa på en Abu igen. Någon i Revo serien kanske, jag vill ha med vänstervev.
Förslag någon? Kan ju nämna att jag använder rullen till uteslutande jerkfiske
Jag skulle rekomendera Daiwa Luna 253L/300L om du vill ha det bästa för jerkfisket.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bernhard Visa inläggJag är i valet och kvalet nu. Svågern sticker över till USA i september och jag funderar på om han ska köpa med sig några rullar hem. Jag är lite sugen på en Luna. Jag kör just nu med en Abu TGC 5001C som jag stormtrivs med men jag är lite sugen på Low profile rulle. Eller ska man kanske satsa på en Abu igen. Någon i Revo serien kanske, jag vill ha med vänstervev.
Förslag någon? Kan ju nämna att jag använder rullen till uteslutande jerkfiske
då ska du ha en luna tycker jag, mycket bra jerkrulla ligger superbra i handen, kastar långt och bra inge trassel alls nästan.
Kommentera
-
nja
Många säger att lunan e så jävla bra.. Men vad jag har hört o erfarit så håller den helt enkelt inte. Med tunga beten o täta fiskepass så kör man sönder rullen, min tog slut efter lite mer än ett år.
SÅ då kollade jag runt med några bessatta vänner o alla var eniga.
Jag hade en gammal glömd Ambassadeur 5601 JB som ännu var hel o fungerande men med lite bekymmer med frikopplnigen.. Den lämnades till UTreel o in sattes performance o pike paketet. Helt otroligt vilken rulle det blev. jag kan kassta öringsbeten med min st croixpåk i princip lika långt som med min öringsutrustnig o jag har alldrig lyckats få en överspolning med rullen, inte ens med små 10 grams jiggar i motvind..
Jag kasstar inte längre nu efter uppgraderingen men mycket tystare o trevligare.
O vad folk säger så finns det inget som kan slitas ut om man bara sköter om o gullar lite med den mellan varven.
JB!!!!!!
Kommentera
-
Den lätt bästa rullen jag har ägt är lunan, har haft den sen i höstas och med lite omtanke om rullen efter varje pass är den underbar. alla ambassadeur rullarna är ingen hit, har kört slut på ett flertal amba jb, c4, record osv. Inget slår lunan!
edit: jag har den lilla och den är fullt tillräcklig. Mycke bra linkapacitet och kastlängder som du kan drömma om med en amba..
Kommentera
-
Har kört ca 200 pass med 300an o inte märkt något strul eller slitage,,
Har kört ca 70-80 pass med 253an o inte märkt något än där heller.
Men jag tycker nog att min Calcutta 300te är snäppet vassare än 253an.
Jag kan inte riktigt förstå hur folk fiskar om dom lyckas köra sönder en luna tex.
Har fiskat med ambassadeurer i 25 år o inte lyckats ta kål på någon än.
Men det kanske är jag som gör fel,,heheSenast ändrad av JONNIE ROCKER; 2008-11-29, 11:08.
Kommentera
-
Byte av jerkgrejor till våren. Ett lättjerkset samt ett tidigare tyngre set skall ersättas med ett trimmat set som skall klara så mycket som möjligt upp till 150 gram.
Alla snackar om Lunan inklusive diverse "kändisar" som "helt plötsligt" valt att promota denna rulle... En hund ligger definitivt begraven någonstans men nog om det (Läs: Extra påtryckningar från BIOS?)
Har Lunan stillastående linspridare? Vad kan överhuvud taget vara för bra med det isåfall?
Står i valet och kvalet mellan Luna och ABU's nya predator. En slant mellan dessutom...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 846 visningar
1 gilla