Var tror ni jag ska vara? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var tror ni jag ska vara?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Var tror ni jag ska vara?

Hej. Fick besluts ångest när jag skulle välja i vilken del av forumet jag skulle lägga tråden. men jag är ju mest ute efter att Jerka, så jag lägger den här.

jag har jerkat kankse samalagt 3 dagar nu i sjön o bara fått en liten 1 kilos gädda, jag vill få hopp för jerk fisket, för igentligen vill jag tro på det, men jag tror inte jag fiskar på rätt ställen. fast jag har fått ganska bra utdelning när ja kört med spinnare. vart tror ni jag skall fiska nu? jag är nybörjare inom jerk och håller på o lära mej. jag vet att jag inte är specielt duktig, men en o annan små gädda tycker jag att man borde ha fått..

Jag slänger upp en karta över sjön jag fiskar i, sen kan ni väl med hjälp av markeringar tala om vart ni tycker jag ska jerka, eller varför inte kopiera kartan o rita i paint och lägga upp den igen?

Skulle vilja ha lite konkreta tips. tänkte åka ut imorgon igen.

Kom igen nu gott folk, samla era kunskaper o hjälp en stackars amatör på sin fiske semester! =)

Finns för övrigt mkycket gös i sjön längst södra land, men min motor vill inte leva på trolling fart så jag måste åka nånstans o kasta.

jag fiskar ungifär 4mil söder om Örebro. Vet ej riktigt vad vatten Temp ligger på, men det finns endel tokstollar som badar ialf ;P

Kan tillägga att vid stackholmen och hela den sidan är det massor med småöar och stengrund.

Kommentera

var det inte där gäddfestivalen precis var?
      Mer spöböjj åt folket

Kommentera

Man kan ju som sagt inte förvänta sig framgång direkt. Man måste ju få kämpa lite. Det tog mig ganska länge innan jag landade min första jerkgädda, men nu har det lossnat ordentligt. Jag missar en hel del hugg pga mitt usla mothugg, men när jag väl lyckas så sitter den där klockrent. Jag säger det hederliga. Övning ger färdighet. Det är bara att nöta på så kommer det tillslut.

Kommentera

Vore tacksam om jag kunde få sno er tråd en liten stund och fråga samma fråga jag också VART ska man fiska i denna (icke) fångstgivande sjö??
          Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar
          3 777 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B