Tjenare, skall bila till Mörrum imorgon, det är inte direkt säsong och vatten nivån är på gränsen, dock så är det billigt inträde, 350Kr och blir vädret hyffsat så kan det bli en riktigt trevlig utflykt.
Jag kommer i huvudsak att använda min Spinn utrustning och basera mitt fiske på spinnare eller skeddrag.
Jag har aldrig landat någon fisk i Mörrum förut tyvärr, dock har jag tappat en sjukt stor som jag höll på med i 55 minuter och jag misstänker nästan att jag hade krokat den fel eftersom det var rätt strömt.. såg den knappt heller.
Nu till min fråga, vad bör jag köra för spinnare (vikt etc) och något generellt tips hur jag skall kroka fisken, skall jag göra ett mothugg direkt efter den hugger eller låta den dra iväg med dragen innan?
Spelar det stor roll hur man fiskar när vattenförringen är så låg?
Jag räknar givetvis med en bamsefisk på kroken imorgon!
Utrustning som jag har:
Rulle: Shimano Twin Power 2500 Bakbromsad
Spö: Favourite Spinning 3.00m 10-35g
Lina: Corastrong ZOOM7 0,20 (15,6 kg)
Tacksam för svar
Jag kommer i huvudsak att använda min Spinn utrustning och basera mitt fiske på spinnare eller skeddrag.
Jag har aldrig landat någon fisk i Mörrum förut tyvärr, dock har jag tappat en sjukt stor som jag höll på med i 55 minuter och jag misstänker nästan att jag hade krokat den fel eftersom det var rätt strömt.. såg den knappt heller.
Nu till min fråga, vad bör jag köra för spinnare (vikt etc) och något generellt tips hur jag skall kroka fisken, skall jag göra ett mothugg direkt efter den hugger eller låta den dra iväg med dragen innan?
Spelar det stor roll hur man fiskar när vattenförringen är så låg?
Jag räknar givetvis med en bamsefisk på kroken imorgon!
Utrustning som jag har:
Rulle: Shimano Twin Power 2500 Bakbromsad
Spö: Favourite Spinning 3.00m 10-35g
Lina: Corastrong ZOOM7 0,20 (15,6 kg)
Tacksam för svar
Kommentera