Drachkovitch-riggen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drachkovitch-riggen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vart fan finner man pianotråd eller liknande att köpa. Finns det inte på rusta, ÖoB eller något liknande varuhus?

Kommentera

Hallå! Vet ni inte hur man gör en Drachkovitch? Kontakta The_Jerkman så bygger han en för en vettig peng. Skål på er pôjkar och tôser! Önskar birkan!!!!!

Kan tillägga att jag dragit ett gäng gösar tack vare den mannen! I love him (han har för övrigt en fin JB-samling, tack vare mig ;P)
      ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Bosse.

Detta är kanske världens dummaste idea någonsin, men vad fan! Kom på ide´n att bygga om någon övergiven Mörrum spinnare til Drako. tackle. Har inte hunnit prova än, men det verkar bra.

Vad tycks? Har jag tappat greppet helt? I min lille hjärna borde det funkar ,samt att man har lite andra alternativ.

Kombo Drako. rigg #1: med skallen från M. spinnare,kopplade till piano tråd/bly kula pjäs

rigg #2: M. spinnare skallen kopplat till pianotråd utan förtyngning men med ursrungs spinnare blad eller smile blade, osv, samt ett par plast pärlor för att säkra rotation

Finns säkert miljontals varianter på detta. Kommer säkert att läsa om de om ett par år i fiske porr- ursäkta mig! - Menade tidningar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
          Detta är kanske världens dummaste idea någonsin, men vad fan! Kom på ide´n att bygga om någon övergiven Mörrum spinnare til Drako. tackle. Har inte hunnit prova än, men det verkar bra.

Vad tycks? Har jag tappat greppet helt? I min lille hjärna borde det funkar ,samt att man har lite andra alternativ.

Kombo Drako. rigg #1: med skallen från M. spinnare,kopplade till piano tråd/bly kula pjäs

rigg #2: M. spinnare skallen kopplat till pianotråd utan förtyngning men med ursrungs spinnare blad eller smile blade, osv, samt ett par plast pärlor för att säkra rotation

Finns säkert miljontals varianter på detta. Kommer säkert att läsa om de om ett par år i fiske porr- ursäkta mig! - Menade tidningar.

Det kan säkert funka med en moddad örrum, få testa det då det verkar knepigt att få tag på färdiga annat än via Tradera och liknande.

Berätta hur det gick när Du testat Mörrum Drako!!

Kommentera

bumpar på här men hur tungt ska blyt vara om jag riktar in mej på borre?
            5-10 gram?

Kommentera

Här är en sida om Drachkovitch-riggen

Senast ändrad av Peje; 2011-12-28, 17:32. Anledning: Ny Länk

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar