buster jerk 1 eller 2 eller salmo slider - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

buster jerk 1 eller 2 eller salmo slider

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kan rekomendera Buster Black Parrot C133. Den lilla är grym och funkar på både gädda och abborre.
    Men även Prologics (Savage Gear) 4play är bra. Superlätta att fiska med då man får en "jerkfunktion" bara genom vevstopp. Jag kan rekomendera den gula och röda som kopian av Busters Skitmörten. Har funkat kanon för mig.

Kolla här på 4play
    http://prologicfishing.com/log/vids
    /FourPlay08.wmv

http://www.savage-gear.com/

Kommentera

Min Nemo C 130 börjar på att se sliten ut... Den har faktiskt funkat riktigt bra. C133 ser inte helt dum ut för mitt vatten. Vi får se vad som blir inhandlat när jag ska till en butik till veckan. En ny Buster jerk blir det iallafall. Sedan kanske en Big Bandit och möjlitvis en Esox Lucius.

Kommentera

buster jerk är bra beten men Norpan jerk är bättre
        Titta gärna in på min fiskeblogg
        www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Det är möjligt, men jag tänker köra ganska mycket Buster och Bandit ett tag framöver. De är riktigt bra.

Kommentera

Det blev att jag köpte C 133, Esox Lucius och en Big Bandit.

Kommentera

Ursprungligen postat av ackeliba Visa inlägg
              Det blev att jag köpte C 133, Esox Lucius och en Big Bandit.
              Hoppas din C133 funkar lika bra för dig som för mig, då är den värd varenda spänn

Kommentera

Det är ju en smaksak förstås! Men jag skulle kunna ta gäddor vilken dag som helst (Mellan 1mars-30nov) på En uppsättning med BusterJerks och The pig. Där har du mina killers! Både Busters och Piggar finns i färgen PAPEGOJ och den ska vara RIKTIGT het på ostkusten! Undrar du över något mer kan du alltid skicka PM. MVH/Jon
                /Team Perax, Jon Persson
                http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

om du vill ha mycke skulle jag rekommendera buster jerk 2 tånglaken II
                  Tackohej leverpastej :}

Kommentera

Ursprungligen postat av jonka93pikecatcher Visa inlägg
                    hej!
                    jag behöver hjälp, ja vet inte riktigt vilken jerkbait jag ska köpa jag fiskar på ostkusten i skärgården så vattnet är ganska klart.
                    jag har inget speciellt behov av att få upp stora gäddor utan mängden är viktigast.
                    vad ska jag körapå ?
                    Hej Jon "Jonka" Gårdsjö; Fiske FÖR ALLA hade för ett tiotal år sedan en jämförande tävling med ett antal deltagare där man försökte få reda på vilket bete i Sverige som fångade flest Gäddor. Bomber B16AXSIO (Fegisen) vann klart och på andra plats kom ABU Atom. Själv har jag som mest fångat 108 gäddor på en dag vid spinnfiske runt Askö i Trosa skärgård på 1970-talet. Betena den dagen var en långsamt sjunkande ABU Killer 30 gram (REBEL F30S-03 blå/silver), ABU Mörrumsspinnaren 18 gram silver och Betes Utödraget 23 gram YP, Yellow Perch.

Skulle jag ställa upp på en Gäddfisketävling på någon av Ostkustens skärgårdar idag skulle jag som tre favoritbeten i tre fångstsäkra färger välja 1. Bomber B16A i färgerna LEF1 (YP Yellow Perch), LEF3 (BGL Bluegill) och XSIO (Fegisen) vid fiske på grunt vatten. 2. Swim Whizz i färgerna 502 (blå/silver) 563 (Rainbow) och 569 ( YP mörk abborre) vid fiske på mellandjupt vatten och som alternativ 3 "årets jerknyhet", superstarka Bomber Jerk "Herky Jerky" i färgerna GFSKM (Skitmörten), GFWIGG10 (LEF10 Papegojan), WIGG1 (LEF1 YP Yellow Perch) eller XM7 (Skriket).

Ta mina "34 Gäddfisketips" på första sidan hos www.trumman.com
                    till hjärtat och redan vid nästa Gäddfisketur är du en skickligare och säkrare Gäddfiskare!
                    Go for the Big Ones!
                    Old Firehand
                    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
                    Senast ändrad av Old Firehand; 2009-09-12, 14:43.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 918 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B