Haspel, Catana set :input - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspel, Catana set :input

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haspel, Catana set :input

Hej!

Nu säljs Shimano Catana set med 2500ra rulle och 7fots spö 5-20g för 899:-

Är det någon som fiskar med det? Är nära att slå till men tänkte höra mig för efter erfarenhet av prylarna. Prisvärt? Finns det bättre, liknande set för likvärdig summa etc.

Tack o Hej

/ Magnus

Jag kör med ett sånt set. Fungerar kanon till lättare fiske för mig iaf.
    Har stått vid småsjöar och kastat efter inplanterad regnbåge i sommar, till det ändamålet har setet fungerat ypperligt.

MVH
    Mac

Kommentera

Ursprungligen postat av Macallan Visa inlägg
      Jag kör med ett sånt set. Fungerar kanon till lättare fiske för mig iaf.
      Har stått vid småsjöar och kastat efter inplanterad regnbåge i sommar, till det ändamålet har setet fungerat ypperligt.

MVH
      Mac
      Ok, Tack för att du delar med dig!

Funderar också på om någon vet något Daiwa set i liknande prisklass (upp till ca1000:-) Har kollat runt ganska mycket men inte funnit något..

Allt gott

Kommentera

När jag vill fiska med haspel så kör med ett 8 fots Catana med Catana 2500 rulle. Använder det för bla havsöring, gädda, aborre.

Grymt prisvärt set tycker jag.

Kommentera

Se om du kan få tag på kitet med en Cantanarulle i 1000-storlek istället!
          Passar storleksmässigt bättre till det spöet.
          http://bynnasfiske.blogg.se/

Kommentera

Jag har haft ett Catanaspö som jag tyckte började glappa konstigt i rullfästet, hittade aldrig felet innan jag råkade trampa sönder det men det störde mig iaf. Men jag vill inte säga att alla Catanaspön har det felet. Om det är Catanarullen du menar så har jag inte prövat den.

Vill du verkligen ha 7fotsspö? Beror ju på vad du är ute efter men ska du ha borre och gädda så skulle jag tipsa om minst 8fot och lite högre kastvikt (upp till 40g).

Jag har länge lovordat Berkley Lightning Rod-spöna men i set så verkar dessa gå på runt 1200 med lina då dock. Då får man dessutom nån Aburulle med som jag inte vet hur bra den är.
            Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Tack alla för bra inlägg!

Har idag köpt ett set, blev inte Catana utan det som andreas9 skriver om. Berkley Lightining Rod 7 fot 7-25g + Abu 302R rulle. Var o kände på bägge i butik och Berkley Abu setet gav ett lite bättre och robustare intryck
              Om ett tag kan jag sprida information om mina erfarenheter kring det

Allt gott

Kommentera

Ursprungligen postat av andreas9 Visa inlägg
                Jag har haft ett Catanaspö som jag tyckte började glappa konstigt i rullfästet, hittade aldrig felet innan jag råkade trampa sönder det men det störde mig iaf. Men jag vill inte säga att alla Catanaspön har det felet. Om det är Catanarullen du menar så har jag inte prövat den.

Vill du verkligen ha 7fotsspö? Beror ju på vad du är ute efter men ska du ha borre och gädda så skulle jag tipsa om minst 8fot och lite högre kastvikt (upp till 40g).

Jag har länge lovordat Berkley Lightning Rod-spöna men i set så verkar dessa gå på runt 1200 med lina då dock. Då får man dessutom nån Aburulle med som jag inte vet hur bra den är.
                Jo, 7 fot känns bäst. Till att börja med. Fiskar ofta i ganska kuperad teräng och ofta i mindre vattendrag (bäckar, åar etc) så 7 fot räcker långt.

Rullen är dock kraftig nog att husa ett längre spö vid eventuellt behov

Hej o Tack

Kommentera

Berkley Lightning med Cardinal 302R är ett fint set, jag har både 8 fot -30 gr och 9 fot -45gr med såna rullar och är helnöjd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  3 911 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B