Dags att köpa nytt spö+rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dags att köpa nytt spö+rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

OM det är tvunget för dig att ha en vänstervevad rulle så måste stommen i rullen vara en vänstervevad Ambassadeur. Det går inte att bygga om en högervevad multirulle till att bli en vänstervevad. Alla vänstervevade Ambassadeurer s modellnummer slutar på 1.
    UT Reel Performace fungerar lika bra i bägge fallen.

Köper du den lite mera påkostade UT Reel Performance + versionen kan du vara väldigt kaxig mot dem som tror sig kunna kasta långt.

Med UT Power Star Drag spelar det ingen roll hur uppkäftiga gäddorna eller havsöringarna är mot dig. Den ytterst förfinade bromsen lugnar ner allt i fiskväg som normalt simmar i dina fiskevatten. Det är rätt lugnande för den egna själsfriden det också.

Sköt sen om din trimmade som supermaskiner ska skötas om! En trimmad rulle behöver få den omsorg som den är värd, om du ska få det utbyte av den som du är värd.

En Ambassadeur, det är seriöst!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
      Det är ju samma sak:-)

En 5600 eller 6600 är ju en smaksak. 6000 är större, behöver du det?
      Okej, bara det som är skillnanden då .
      Så om man köper en 56:a med UT så kommer man inte ångra sig att man inte köpte en 66:a på de fisket jag är ute efter såsom; gädda, gös, hö, lax etc.

Då får jag tacka för all information, detta har hjälpt mig mycket och vet nog vad de blir när jag köper nytt.
      Det blir en 56:a Rocket Trim + Zalt Hemmarö 9ft
      Då jag kan köpa båda från samma återförsäljare.

//PD

Kommentera

Eftersom jag ej fiskat med en multirulle är jag lite nyfiken på vad en sån rulle har för fördelar gentemot en haspel när det gäller sånt fiske som MrDala beskriver?

MVH
        Mac

Kommentera

Ursprungligen postat av Macallan Visa inlägg
          Eftersom jag ej fiskat med en multirulle är jag lite nyfiken på vad en sån rulle har för fördelar gentemot en haspel när det gäller sånt fiske som MrDala beskriver?

MVH
          Mac
          Finns bara fördelar då du har direktkontakt med betet istället för att det går via en lintrissa. Du har mycket bättre broms samt att känslan att fiska med en multirulle och bara smeka iväg dragen är obeskrivlig. Framförallt när det gäller lite tyngre beten så man slipper snärtandet på pekfingret. Den som en gång har fått iväg ett par kast med en ambassadeur vet precis vad jag menar.
          Fish On!

Kommentera

Låter lockande att testa på en multi. Kanske nästa säsong .
            Men blir nog att köpa en shimano super gt och nåt av savage-spöna på www.attitudebaits.com i år.
            Brorsan har ett sånt kit så det är ju något jag har testat iaf.

MVH
            Mac

Kommentera

Ursprungligen postat av Henk Visa inlägg
              UT-Trim är namnet efter skaparen Ulf Tingström, spana in sidan och sök även här på forumet så kan du läsa spaltmeter om dessa fantastiska små grejer
              Ett UT-reel till vilken av storleken du nu väljer + en UT-star drag så har du en komplett rulle. Rocketen är alldeles ypperlig att bygga på då denna har chromat mässingsstativ.
              Det följer med kompletta anvisningar för att kunna trimma själv eller så lämnar du helt enkelt in rullen till Uffe.

Det som inte Uffe kan göra med en rulle är inte värt att kunna!

mvh Henke
              Tjena igen!

Jag har nu kollat runt lite ett par dagar och funnit en återförsäljare som säljer 55/65 färdig trimmad.
              Däremot så är det bara själva reel performance och inte stardrag, men undrar vad den gör för fördel?
              Kommer ju inte fiska längs kusten till havs utan mer insjöar o såklart bråviken.
              Jag är ganska ny på ambassadeur så det jag menar är om det är till min fördel med star drag eller om det för min del går lika bra utan det?

//PD

Kommentera

Visst går det utan med fördelen med star drag är att bromsen blir silkeslen och ändå har ett enormt bett när man drar åt stjärnhjulet!
                Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
                  Det är ju samma sak:-)

En 5600 eller 6600 är ju en smaksak. 6000 är större, behöver du det?
                  Okej då vet jag det. Får fundera på det.
                  Tack för all info och hjälp. Har varit i kontakt med Ulf och besämt mig för en ut-trimmad.
                  Känns lite dyrt med för min ekonomi egentligen med rulle o spö för c:a 5000kr men antar att det är värt det i långa loppet

//PD

Kommentera

Har funderat lite till, efter lite oväntade utgifter, väntar barn så frugan övertalade mig om en barnvagn redan nu för det var så bra pris, undrar då hur rocket är att kasta med utan trim?

Var nere i en sportfiskebutik idag och hörde med killen där som tyckte att det är bättre med en lågprofil, då visade han mig nya revo inshore istället och hävdade att rocket är som alla andra ambassadörer.

Är det då värt att lägga lite extra på en lågprofil eller går att kasta beten ner på 20,25g med en rocket.

Så kan man ju trimma den själv om man vill vid ett senare tillfälle.

//Patrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 911 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B