Verticaljigging tafs? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Verticaljigging tafs?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Proleader 5kg om det är mycket grov gädda annars 1meter nylon 0,35 .

Kommentera

Ursprungligen postat av danbanan Visa inlägg
      Jag gillar inte alls spinval tafsarna, en snipa och den ser ut som en telefonsladd - ingen mer som upplevt detta?
      Är ju samma med FC och andra vajermaterial, en snipa och det är kasst om det fått smaka tänder.
      sigpic

Kommentera

Fluorcarbon verkar vara the shit... gösen är ju "tafskänslig" sägs det. Men vilken dimension är lämplig? 0.25-0.40typ?
        Min blogg

Kommentera

vart köper man Fluorcarbon?

Kommentera

Finns i de flesta välsorterade sportfiske butiker. Kan ibland ligga bland havsfiske grejorna har jag hört. Vi har Thor Fluorcarbon (Mustad) i lager i 0.46 mm på www.wallinsfiske.se den går att köpa per meter.

Är 0.46 för grovt till VJ?
            Min blogg

Kommentera

Gösen är sällan känslig för tafsen enligt min mening, men de dagarna den är känslig för "allt" är FC/Nylon att föredra. Jag kör nu för tiden mestadels FC, men förr körde jag ALLTID med Canelle Supratress 8kg. Och vette sjutton om det är ngn skillnad öht utslaget på ett år?

Fundera mer på presentationen av betet än tafsen, presentation är alltd viktigast.
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

..."de dagarna de är känsliga för allt" Dem dagarna är inge kul. Kommer du ihåg vilken skillnad FC gjorde under de första tiden när vi riktade ismetet efter gös. Vi fick otaliga bevis på att FC var helt överlägset allt annat när gösen var trög... Tror att man kan utgå från samma resonemang när det gäller VJ. Fick också en indikation på att det stämmer vid gäddfiske sist jag o Linus var ute. Han drog fyra snabba gäddor, jag fick noll, enda skillnaden var tafs, jag hade cykeleker och han FC 0,90. Detta är förstås för lite info att dra säkrea slutsatser kring men jag kommer att byta ut mina stela tafsar mot min nyinköpta FC 0,90...

Ursprungligen postat av Push-Up Visa inlägg
                Gösen är sällan känslig för tafsen enligt min mening, men de dagarna den är känslig för "allt" är FC/Nylon att föredra. Jag kör nu för tiden mestadels FC, men förr körde jag ALLTID med Canelle Supratress 8kg. Och vette sjutton om det är ngn skillnad öht utslaget på ett år?

Fundera mer på presentationen av betet än tafsen, presentation är alltd viktigast.
                "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                "Keep it simple"

//Jan O
                www.fisheco.se
                www.brofiske.net
                www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O Visa inlägg
                  ..."de dagarna de är känsliga för allt" Dem dagarna är inge kul. Kommer du ihåg vilken skillnad FC gjorde under de första tiden när vi riktade ismetet efter gös. Vi fick otaliga bevis på att FC var helt överlägset allt annat när gösen var trög... Tror att man kan utgå från samma resonemang när det gäller VJ. Fick också en indikation på att det stämmer vid gäddfiske sist jag o Linus var ute. Han drog fyra snabba gäddor, jag fick noll, enda skillnaden var tafs, jag hade cykeleker och han FC 0,90. Detta är förstås för lite info att dra säkrea slutsatser kring men jag kommer att byta ut mina stela tafsar mot min nyinköpta FC 0,90...
                  Hej Jan O.; Inte för att jag kan något om Gädd- och Gösfiske, men den där Linus verkar vara något att ha med sig i båten .... Med Linus i båten glömmer man inte att Gud ser till att inga träd blir så höga att de växer ända upp till himlen.
                  Save the Big Ones for me!
                  Old Firehand

Kommentera

Du har så rätt... den gode Linus är en hejjare... Förövrigt saknade vi dig på 50 års jubileumet...
                    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                    Hej Jan O.; Inte för att jag kan något om Gädd- och Gösfiske, men den där Linus verkar vara något att ha med sig i båten .... Med Linus i båten glömmer man inte att Gud ser till att inga träd blir så höga att de växer ända upp till himlen.
                    Old Firehand
                    www.trumman.com
                    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                    "Keep it simple"

//Jan O
                    www.fisheco.se
                    www.brofiske.net
                    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O Visa inlägg
                      Du har så rätt... den gode Linus är en hejjare... Förövrigt saknade vi dig på 50 års jubileumet...
                      Hej Jan O.; Undskyll, vi var nog ute vid Sparin sent på kvällen och pimplade Gös med Crappie Buster då! När vi kom iland och skulle sjunga irländska sjömansvisor för er på festen var det någon som redan hade blåst ut det sista ljuset. Jag hoppas att ni hade riktigt trevligt. Du får sätta upp Gös-Ulla och mig på listan till 100-årsjubileumet. Då ska vi sitta på "läktaren" och applådera ...
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 816 visningar
                      1 gilla