Walk the dog? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Walk the dog?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Walk the dog?

Hejsan!

Jag är i stort behov av hjälp, jag har införskaffat mig några typer av "walk the dog" drag, men mitt problem är att jag inte får dem under ytan, vilket man tydligen skall få? Någon som har ett vattentätt tips till mig innan jag kastar in dragen i skogen?

Tack på förhand!

/Linus
    Med vänliga hälsningar
    Linus

Vore kanske bra om du länkar eller langar bild på betena så man vet vilka de är, för vissa beten ska ju inte gå under ytan.

Kommentera

Du har nok kjøpt deg overfaltebeten som da naturligvis skal gå PÅ ytan og inte under.
      Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Kommentera

Walk the dog-beten ska INTE gå under ytan. De ska zickzacka i ytan. Grymt effektivt på sommarkvällarna efter abborre och gädda. Jag var grymt skeptisk i början men när man sett sitt första hugg på ett ytbete vill man inte fiska med nåt annat. Sjuuuukt kul.

Kommentera

Ursprungligen postat av vestervall Visa inlägg
          Hejsan!

Jag är i stort behov av hjälp, jag har införskaffat mig några typer av "walk the dog" drag, men mitt problem är att jag inte får dem under ytan, vilket man tydligen skall få? Någon som har ett vattentätt tips till mig innan jag kastar in dragen i skogen?

Tack på förhand!

/Linus
          Hej Linus Vestervall; Ge inte upp min vän! Det är som att lära sig cykla! Heddon Zara Spook introducerades 1894 i USA. Nu börjar den bli populär även i Sverige! Om Zara Spook´s legendariska ”walk-the-dog” buktande sicksackgång i vattnet har det skrivits mer om än om något annat bete i världen. Att fiska med Zara Spook och andra "walk-the-dog"-kopior kräver lite träning. Så snart du fått in den rytmiska ryck … slack…ryck…slack rörelsen med spö och rulle så kommer du att uppleva ett roligare och mer spännande fiske efter grov abborre och gädda än du någonsin vågat drömma om.
          Save the Big Ones for me!
          Old Firehand

Kommentera

Walk the dog beten går grymt! , fast PÅ ytan. Sköna hugg kan du få på dem!
            Jag tror nog du har förväxlat walk the dog med gliders?
            http://www.silverbums.com

Kommentera

Hej igen Linus; Jag har letat efter lämpliga "Walk-The-Dog"- artiklar på svenska siter och hittade en riktigt bra om ytfiske efter abborre på www.brofiske.net. Artikeln heter "Ytbete när det är som bäst” och är skriven av Andreas "Push-Up" Dybedahl. Mycket läsvärd artikel!
              Save the Big Ones for me!
              Old Firehand

Ps. Andreas Dybedahl har skrivit några "Walk-The-Dog" artiklar dels ensam och dels tillsammans med Nicka Hellenberg i FiskeJournalen. Ds.
              Senast ändrad av Old Firehand; 2008-04-17, 14:36.

Kommentera

Hejsan firehand, tack så jättemycket, uppskattar verkligen det du gör, skall in direkt efter jobbet och lusläsa artikeln och se om jag kanske kan utveckla mitt fiske ett par snäpp. Jag har frågat Lilja om samtliga betet jag köpt om de fiskar 15 - 50cm under utan och absolut inte på, han säger att man kan tycka nerden men jag lyckas inte!
                Med vänliga hälsningar
                Linus

Kommentera

Ursprungligen postat av vestervall Visa inlägg
                  Hejsan firehand, tack så jättemycket, uppskattar verkligen det du gör, skall in direkt efter jobbet och lusläsa artikeln och se om jag kanske kan utveckla mitt fiske ett par snäpp. Jag har frågat Lilja om samtliga betet jag köpt om de fiskar 15 - 50cm under utan och absolut inte på, han säger att man kan tycka nerden men jag lyckas inte!
                  Hej igen Linus; Fota dina "Walk-The-Dog" jerkbaits och lägg upp bilderna här på FiskeSnack! Fråga samtidigt här hur man fiskar med dem. När du läst igenom svaren och följt råden tillhör du samma gäng, de 5 % av alla fiskare som lyckas fånga 95 % av alla stora abborrar och gäddor. Vet du att det även har tagits en hel del stora laxar och öringar vid jerkbaitfiske med Heddons Zara Spook och Super Spook?
                  The next Big One will be yours!
                  Old Firehand

Kommentera

medic är grymm walk the dog bete
                    Titta gärna in på min fiskeblogg
                    www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse