Har inhandlat 0,99 fluorocarbon att göra jerktafsar av och har använt wirelås till dem men såg att fluorocarbontafsarna som finns o köpa är knutna.Någon som vet hur man bär sig åt?Jag lyckas inte knyta något som ser det minsta vettigt ut med en så tjock lina
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
knyta tjock fluorocarbon?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inläggHar inhandlat 0,99 fluorocarbon att göra jerktafsar av och har använt wirelås till dem men såg att fluorocarbontafsarna som finns o köpa är knutna.Någon som vet hur man bär sig åt?Jag lyckas inte knyta något som ser det minsta vettigt ut med en så tjock linasigpic
-
Mads på mässan visade när han gjorde fluocarbontafsar till jerkbait. Han knöt fast beteslåset med grinner och drog åt knuten med tång.
Sen skarvade han linan till flätade huvudlinan genom att göra ett halvslag med fluocarbonet runt flätlinan, och sen göra en grinner med flätlinan runt FCn.
Knuten kallas la "hangman" eller nått sånt.
Kommentera
-
Lærde mig en asenkel knut vid sailfishfiske i dubai, lætt att gøra æven på riktigt grov lina och plastad vire.
Kan dock inte førklara i skrift hur man gør, och vet inte vad den heter?
Linan hålls mellan tumme, pekfinger. Sen lindas den på ett specielt sætt.. Borde finnas ngn beskrivning på nætet om vad den heter? Hur man gør?Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggMads på mässan visade när han gjorde fluocarbontafsar till jerkbait. Han knöt fast beteslåset med grinner och drog åt knuten med tång.
Sen skarvade han linan till flätade huvudlinan genom att göra ett halvslag med fluocarbonet runt flätlinan, och sen göra en grinner med flätlinan runt FCn.
Knuten kallas la "hangman" eller nått sånt.
Kommentera
-
för att skarva flät o FC använder ja albright
http://www.animatedknots.com/albright/index.php?LogoImage=LogoGrog.jpg&Website=www.animatedknots.comThe Albright Knot is a versatile fishing knot that has a wide range of uses. The Albright Knot is only moderately easy to tie but it is suitable for joining different types of fishing line, e.g., Monofilament to Braided, or Braided to Wire.
för att knyta på beteslåset så gör ja en Improved Clinch Knot fast me mindre varv
The Improved Clinch knot is one of the most widely used fishing knots. It provides a good method of securing a fishing line to a hook, lure, or swivel.
sen e de superlim som gäller, mkt superlim annars håller de inte, men jag har inte haft någon knut som gått upp...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dr. Dängrot Visa inläggDet är inte en albright du menar?
Kommentera
-
Koka den i ett par minuter eller sänk ner linan i kokande vatten några minuter innan du knyter. Funkar fint och mjukar upp linan, försämrar inte hållfastheten vad jag vet.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 786 visningar
1 gilla