Snart ny på jerkbait-fiske, vad ska man ha för utrustning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snart ny på jerkbait-fiske, vad ska man ha för utrustning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Snart ny på jerkbait-fiske, vad ska man ha för utrustning?

hej
    tänkte börja med jerk-fiske. vet bara inte vad jag ska ha för grejer.
    har kollat runt lite och hittat ett fladen set med Maxximus IM8 Jerk spö, 6 fot 50-150 g och Maxximus LP rulle för 1000 spänn.

vill även kunna använda utrustningen att fiska lite aborre med. Är spöt för kraftigt för det?

tacksam för tips.

Finns säkert 10 olika trådar i ämnet. Använd sökfunktionen.
    -----------

<"))))><

Kommentera

Har du någon fet haspel så behöver du inte köpa en multi om du absolut inte vill? Kolla även köp&sälj här på sidan, finns många bra spön och rullar där.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

en prioriteringsfråga

inge vidare att fiska borre med en sån påk, köp ett lättjerk på upp till 40g om du absolut måste ha det till borre också. annars tycker jag att du kan köpa spöt du nämnde och köra borre med nåt haspelspö du redan har, det går bra mkt bättre att styra feta Gäddbeten med ett kralligt jerkspö...

Kommentera

Satsar på JB rulle om du ska ha multi. Finns några som sälja har på forum.
          Blir inte frestade av någon låg profil rulle eller billig märke. Det är falsk ekonomi eftersom det komma bara paja.
          Spö finns i det oändliga o många verka helt ok till att komma igång med.

Kommentera

om jag har fattat saken rätt så är det rullen man ska lägga pengar på.

Kommentera

Ursprungligen postat av bhl Visa inlägg
              om jag har fattat saken rätt så är det rullen man ska lägga pengar på.
              Exactamento. Kör på en 5601 JB, som kattman sa. Sedan är ju en stark lina också att föredra, t.ex Spiderwire, Power Pro, Cortland med flera.

När dte gäller spö kanske ett Buster stiff skulle passa dig? Jag har som regel att undvika FLADEN, riktigt billigt skit som bara går sönder. Nu har jag inte testat spöt i fråga men ja......

På betesfronten är det Buster Jerk, Big Bandit och Salmo slider som gäller. Bra nybörjarbeten.
              Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Som vanligt är det mycket skitsnack om fladen. De har väl sig själva att skylla med tanke på all skit utrustning som de säljer på varuhus.
                Dock har de en del riktigt bra grejer. Om man kollar katalogen så ser man en del intressanta spön. Sen om du ska välja fladen eller inte är ditt val. Tycker dock inte du ska välja buster stiff spöt. Köp hellre piglet spöt som inte kostar mycket mer.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 826 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B