Visst är lipgrippen en förklädd huggkrok som inte vill annat än skada? ...som en ulv i fårakläder, eller som ett barn med gevär!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Är lipgrippen en förklädd huggkrok som inte vill annat än att skada?
Collapse
X
-
Nej nej nej, lipgrippen gör inte stora fula skador vid landning, den roterar när gäddan snurrar runt, när den väl sitter runt läppen kan du hålla fisken kvar i vattnet osv.
Man undviker, felkrokningar genom över och underkäke, sönderslina käftar om gäddan sprattlar och vrider sig runt, gäddan kan inte lossna och kan således inte dunsa i durken som den kan göra om den hoppar av en huggkrok.....bättre, mkt bättreEgenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
-
...mkt bättre än vadå? Huggkroken har gud förbjudit
Lipgripen ÄR en förklädd huggkrok!
- Tag edra gäddor med en hand under gäl-locket: sa skaparen på den sjunde dagen!
- Om ni äro veklingar eller fegisar så FÅR ni skydda edra händer med en neoprenhanske!
Kommentera
-
Originally posted by Larry
...mkt bättre än vadå? Huggkroken har gud förbjudit
Lipgripen ÄR en förklädd huggkrok!
- Tag edra gäddor med en hand under gäl-locket: sa skaparen på den sjunde dagen!
- Om ni äro veklingar eller fegisar så FÅR ni skydda edra händer med en neoprenhanske!sigpic
Kommentera
-
re Håv vs LipGrip
Shit glömde gälgrepp i topic ..
men personligen så en försiktigt hållen gädda med ett lippgripp gör minst skada på fisken för vem har med sig en så stor sömlös håv för att plocka in storfisken säkert? iofs fiskar jag bara ifrån båt med väldigt låg reling så jag kan lätt hålla kvar fisken i vattnet hela tiden. behöver inte röra den stackars trötta gödda med mina "skitiga" fingrar. har sett för många återutsläpta gäddor som folk har pillat på med händerna och dom har fått stora svamp ( tror det är svamp, kan vara någon annan form av "utslag" )
där man tydligt ser avtrycken av hand/fingrar på fisken. det är inte så skonsamt.. samt har man våg så bör man ju ha duk att lägga ner den på eller hålla den uppe hela tidne tiis man e klar med fisken. enda gången jag lyfter in en gädda i båten är när den skall fotograferas. blöter då ner handen ordentligt och stödjer den under magen vid upplyftet ur vattnet.
MEN
det är grymt bra att sånt här diskuteras så alla blir bättre på att inte skada fiskarna, för det är ju endå så+ att kan du gälgreppet men inte Lipgrippet så skadar du fisken mer med det på grynd av dålig hantering.
Så träna hemma på det ni gör .. brukar springa runt här hemma å plocka upp frugan med lipgrippet lite då å då för att inte tappa tekniken
//CoffeHar inte gjort någon fiske site å varför göra en när fiskesnack.com finns.
annars gör jag
exhale.se
hangover.exhale.se
( 2 olika site´s )
Kommentera
-
Quivertip; jag håller med digEgenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 808 visningar
1 gilla