NY på jerbait behöver köpråd o hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NY på jerbait behöver köpråd o hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• NY på jerbait behöver köpråd o hjälp

Hej!
    Jag är en nybörjare som vill börja med jerkbait , vill gärna kasta långt och fiskar gärna efter gös , gädda , aborre - finns det någon som har en guide på jerkbait , vad man ska tänka på som nybörjare , hur man ska göra , hur man lockar gös och hur man fångar en osv... ja ni fattar..

Vill oxå köpa ett jerkbait spö och några bra jerkbait beten , så behöver köpråd.

hade själv tänkt detta , men vet som sagt inte om det är något att ha osv..

Jerkspö Tica Bela Jerk 6, 80-150 från http://www.miekofishing.se/
    kostar 599:-
    Fireline lina 300- ( har hört att detta är en gul lina som kastar otroligt långt )´

skulle vilja ha hellhound draget - om någon vet vart dem säljer den i sthlm så är det väldigt tacksamt , har bara sett detta drag här på fs och alla säger att det är kanon bra och att alla får fisk på den så måste själv testa...
    och självklart jerkbait drag

förresten , detta " jerkspö tica bela , får man ingen rulle med? och hur pass viktig är rullen? ursäkta för dumma frågor men är helt ny... =(

hoppas nån kan svara här eller genom pm , jag väntar och kollar denna sida dagligen....
    tack /mvh tony