Ja men Linkan du måste förstå, den här mannen fiskar bara med haspel då vet man allt, om alla rullar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Classic Inshore. Vilket skämt!!!
Collapse
X
-
Ambor tillverkade i Sverige var ju just riktiga Ambor. Fast jag sålde bort mina ändå. Har inte fattat vitsen riktigt med att ha en rulle ovanpå ett spö. Har tillräckligt ont i mina handleder ändå, Att behöva hålla balansen så att inte rullen rullar runt under spöet. Måste vara en tankemiss från början. Sen att sätta in liten krok på undersidan av spöet för att rädda upp den dåliga lösningen.
Blir ändå ansträngande i längden. Lika tokigt att ha en haspel på samma sätt.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggLinkan, allt utom Ambor så klart. Fast vissa säger ju att nån modell har funkat. Och vissa andra säger tvårtom. Daiwa, Shimano, ja dom har väl antagligen bättre kvalite på dom lite dyrare rullarna. Precis som för haspel.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggAmbor tillverkade i Sverige var ju just riktiga Ambor. Fast jag sålde bort mina ändå. Har inte fattat vitsen riktigt med att ha en rulle ovanpå ett spö. Har tillräckligt ont i mina handleder ändå, Att behöva hålla balansen så att inte rullen rullar runt under spöet. Måste vara en tankemiss från början. Sen att sätta in liten krok på undersidan av spöet för att rädda upp den dåliga lösningen.
Blir ändå ansträngande i längden. Lika tokigt att ha en haspel på samma sätt.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
nej d tänker ju inte jag heller jag äger inte ens en haspel....d första man ska göra när man köper en ny rulle d e ju som UT säger e öppna o smörja den för d snålar dom ju med ock sen håller d ......farsan har en egen rullverkstad nere i sin källare o han har hållt på i 35 år me d så han har väl servat ett ex antal tusen rullar vid d här laget....
Kommentera
-
Brukar lyssna på vad UT skriver. Är det som han skriver är det ju bra om ambisarna är bättre än andra märken i genomsnitt. Men det säger inte mer annat att det är lika illa som med haspelrullarnas sämre kvalite.
Som ni ser dissar jag även den dyraste haspel. Problemet är med hasplarna är att dom har en alltför kort livslängd. Fiskar man hårt ett par säsonger så börjar även dyra haspelrullar att ruttna ihop på det mesta.
Man får helt enkelt inse att en riktig rulle byggd för att hålla en lång tid vid hårt fiske inte existerar.
Känt på 10 000 kronors haspelrulle. Känns inte bättre än vad en 3000 kr rulle gör. Tror inte att komponenterna är så mycket bättre i en 10 000 kronors.
Ett eller två kullager till och lite snygga lull-lull grejer är nog allt.
För en normalfiskare håller en 1000 kronors rulle säkert i 10-15 år.
Min Daiwa Capricorn har nu efter 4 år börjat bli glapp i veven. Är väldigt irriterande vid fiske.
Billigare Shimano (tusen kronor) brukar det gå på nåt år. Så det är klart bättre på Daiwan.
Daiwa Theoryn är sämre från början i det mesta. Och det är tusen kronor billigare än Capricornen.
Vid nästa köp blir det nog en 5000 kronors rulle. Då får ni en ny uppdatering av en testning av en annan rulle. Det är så det borde vara vid tester av fiskegrejer. Inte efter en bonntur.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 786 visningar
1 gilla